Komunikacja lub jej brak są kluczowymi kwestiami w pracy zespołowej. Umiejętność poprawnego komunikowania się, zgodność tego, co chcemy powiedzieć z tym, co rzeczywiście mówimy – to elementy nad którymi warto pracować. Niezakłócona komunikacja w miejscu pracy wpływa bowiem nie tylko na zintegrowanie pracowników, ich prawidłowe relacje z przełożonymi, ale także na realizację celów korporacyjnych.
CELEM SZKOLENIA JEST
SZKOLENIE SKIEROWANE DO
PROGRAM SZKOLENIA
1. WYMIANA WIEDZY, INFORMACJI I DÓBR W ORGANIZACJI JAKO CZYNNIK INTEGRUJĄCY ZESPÓŁ
• Co, w praktyce codziennej współpracy, oznacza efektywna komunikacja w firmie/dziale?
• Co, w praktyce codziennej współpracy, oznacza efektywna komunikacja pomiędzy pracownikami w naszej organizacji?
• Znaczenie komunikowania się ze współpracownikami, podwładnymi
• Dobry przepływ informacji a jakość wykonywanych zadań
2. KLUCZOWE ZASADY KOMUNIKOWANIA SIĘ z PRACOWNIKAMI PRODUKCYJNYMI
• Komunikacja pionowa i pozioma – wady i zalety
• Komunikacja jedno i dwustronna – wady i zalety
• Co „nie działa” w przepływie komunikacji?
• Kanały przekazu informacji wykorzystywane w firmie
• Dlaczego czasem jesteśmy „głusi”, a czasami „ślepi”?
• Jak pokonywać blokady wewnętrzne w komunikowaniu?
• Znaczenie sprzężenia zwrotnego w komunikowaniu się
• Standaryzacja przekazywanych informacji
• Komunikacja nieformalna i mechanizm powstawania plotek
• Skutki wadliwej komunikacji i pułapki w komunikowaniu się
• Korzyści, których sobie nie uświadamiamy, wynikające ze sprawnej komunikacji w zespole
• Zasady organizowania spotkań i zebrań
• Rozmowy dyscyplinujące z podwładnymi – jak je przeprowadzać najskuteczniej?
3. EMOCJE JAKO WAŻNY ASPEKT KOMUNIKACJI I WSPÓŁPRACY Z PRACOWNIKAMI PRODUKCYJNYMI
• Znaczenie emocji i ich wpływ na komunikowanie się
• Orientacja na wspólny problem zamiast na osobę i emocje
• Sposoby pokonywania barier komunikacyjnych
• Wpływ emocji na efektywność pracy indywidualnej i zespołowej
• Mechanizm działania emocji: nastawienie – emocje – zachowanie
• Fazy gniewu
• Teoria głasków
• Uszy von Thuna
• Sposoby kontrolowania i radzenia sobie z emocjami negatywnymi
• Style społeczne a sposób motywowania pracowników? Uświadomienie różnorodności „map pojęciowych", jakimi posługują się uczestnicy zespołu
• Jak dobierać argumenty aby trafiły do każdego stylu społecznego?
• Siła uzasadnienia i argumentacji w zarządzaniu pracownikami produkcyjnymi
• Wprowadzanie zmian, a potrzeba kontroli sytuacji. Jak zapewnić pracownikom produkcyjnym poczucie kontroli sytuacji w ich realiach zawodowych?
• Jak wzmocnić w pracownikach produkcyjnych poczucie wpływu i odpowiedzialności za zadania i cele
4. ZWYCIĘSKA DRUŻYNA
Jakie warunki musimy spełniać, aby stworzyć „zgrany zespół”?
• Cechy gwarantujące efektywność zespołu
• Znaczenie empatii we współpracy
• Różnice indywidualne a jedność i spójność zespołu,
• Od czego zależy współodpowiedzialność i „granie do jednej bramki”?
• Jak rozumiem moją rolę zawodową?
• Indywidualność a spójność grupowa
• Współodpowiedzialność i współzależność – znaczenie efektu synergii zespołowej
5. ROZPOZNAWANIE INDYWIDUALNOŚCI I INTEGRACJA Z GRUPĄ
• Wzajemne, pełniejsze poznanie się członków grupy
• Rozpoznanie swoich mocnych stron
• Poszukiwanie wspólnych doświadczeń i poglądów
• Zwiększenie wzajemnego zaufania i poczucia bezpieczeństwa
METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ
Praca w trakcie szkolenia, będzie przebiegać w formie warsztatu z aktywnym udziałem uczestników. Uczestnicy podzieleni na mniejsze podgrupy przećwiczą, technikami warsztatowymi, zasady skutecznego przekazywania i pozyskiwania informacji oraz zasady współpracy, a doświadczając na sobie pewnych procesów łatwiej będzie im nie tylko pozyskiwać wiedzę, ale także zmieniać przekonania i postawy. Warsztat będzie zbudowany jako aktywizująca i angażująca praca zespołowa, w której poszczególne tematy są wywoływane lub ilustrowane grami, zadaniami i ćwiczeniami ułożonymi w spójny ciąg wydarzeń. Techniki coachingowe będą przeplatane technikami mentorskimi. Tego rodzaju projekty, jako wspólne przeżycie silnie związują ze sobą uczestników tworząc relacje, które określamy jako świadomość bycia „wspólną, zwycięską drużyną”. Dobierzemy techniki tak aby miały zastosowanie przede wszystkim przy trudnościach komunikacyjnych, konfliktach, braku zrozumienia, trudnościach we współpracy.
Doświadczony trener i szkoleniowiec.
Jako trener prowadzi szkolenia z zakresu: umiejętności menedżerskich w tym zarządzania zespołami produkcyjnymi, delegowania, motywowania, rozmów rekrutacyjnych i derekrutacyjnych, rozmów podsumowujących i dyscyplinująco-rozwojowych, kultury feed backu, umiejętności coachingowych w pracy menedżera, obsługi klienta, obsługi reklamacji, rozmów z trudnymi klientami, asertywności, komunikacji interpersonalnej, strategii rozwiązywania konfliktów miedzydziałowych i interpersonalnych.
Wysokie noty od uczestników!
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
zajęcia, wsparcie poszkoleniowe wykładowcy, poradnik/podręcznik dokumentujący przekazaną wiedzę w bardzo praktycznej formie, materiały pomocnicze, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwy kawowe, lunch oraz parking hotelowy. Zapewniamy opiekuna z ramienia Centrum Szkoleń LIDERAP, który jest zawsze do Państwa dyspozycji podczas trwania szkolenia.
W przypadku wyboru szkolenia z noclegiem Centrum Szkoleń LIDERAP zajmuje się wszelkimi formalnościami związanymi z jego rezerwacją.
Godziny zajęć:
I dzień zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00, a kończą o 16:00
II dzień zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00, a kończą o 16:00
Powyższe szkolenie możemy zrealizować również dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego po zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa życzeniem.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl