jak wybrać najlepszych
Jednym z najważniejszych problemów stojących przed działem zaopatrzenia jest wybór dostawców, dlatego wdrożenie efektywnych systemów i narzędzi oceny naszych partnerów biznesowych umożliwia podejmowanie właściwych decyzji dotyczących współpracy z najlepszymi kontrahentami. Szkolenie ukierunkowane jest na poznanie najnowszych metod oceny i kwalifikacji dostawców, uczy zarządzania portfelem dostawców w tym postępowania z kontrahentami w zależności od ich pozycji rynkowej, oceny i ryzyka współpracy, wskazuje możliwości i metody redukcji kosztów zakupów.
CELEM SZKOLENIA JEST
SZKOLENIE JEST ADRESOWANE DO
kadry zarządczej w pionie zakupów i zaopatrzenia, specjalistów ds. zakupów, zaopatrzenia i zapasów, logistyki, gospodarki materiałowej w przedsiębiorstwach, kupców, analityków rynków surowcowo-materiałowych, członków komisji: ds. kwalifikacji dostawców, ds. zakupów lub zamówień, planistów łańcuchów dostaw, specjalistów ds. controllingu materiałowego, zapasów, efektywności zaopatrzenia
PROGRAM SZKOLENIA
Rola dostawcy w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa i w pracy kupca
1. Rola właściwego wyboru i oceny dostawców
2. Obowiązki i zadania kupców obejmujące współpracę z dostawcami
3. Modele współpracy z dostawcami
4. Strategie zakupowe formujące współpracę z dostawcami oraz jej jakość
Profilowanie dostawcy
1. Modele kategoryzacji dostawców jako element zarządzania zakupami
2. Budowanie bazy dostawców
3. Metody poszukiwania nowych dostawców
4. Zdobywanie wiedzy poprzez RFI, RFQ, RFP
Wybór dostawców
1. Kryteria wyboru dostawców
2. Wzorce oceny ofert handlowych
3. Audytowanie dostawców
4. Ocena potencjału i ryzyka podczas wyboru dostawcy
Ocena dostawców
1. Okresowa ocena dostawców- jej cechy, rola i funkcja
2. Metody i kryteria oceny dostawców
3. Zarządzanie dostawcami poprzez ich ocenę
4. Jak rozwijać dostawców i wspierać tych najważniejszych
Budowanie relacji handlowej z dostawcami
1. Tworzenie planu strategicznego dla nowego dostawcy
2. Jak osiągać cele początkowe w trakcie nawiązania współpracy
3. Zasady etykiety podczas pierwszego kontaktu z dostawcą
4. Metody zarządzania atmosferą rozmów
5. Komunikacja niewerbalna i jej rola w trakcie pierwszego kontaktu z kontrahentem
Zarządzanie dostawcą poprzez właściwą komunikację
1. Wpływ cech osobowościowych na przebieg relacji z dostawcą - jak zdobywać informacje o kontrahencie, jak je wykorzystywać, jak się bronić przed próbą manipulacji
2. Techniki perswazyjne wspierające nasze działania
3. Perswazyjne konstrukcje lingwistyczne torujące drogę do celu
Negocjacje z dostawcami
1. Definiowanie celu negocjacyjnego przez pryzmat strategii wobec dostawcy
2. Jak budować swoją przewagę negocjacyjną
3. Najlepsze praktyki na etapie przygotowania i prowadzenia negocjacji z dostawcami
4. Specyfika i charakterystyka faz negocjacji
5. Kalendarz negocjacyjny we współpracy z dostawcami
6. Najskuteczniejsze techniki negocjacyjne
Trudne sytuacje w trakcie współpracy z dostawcą
1. Metody zarządzania relacją z trudnym dostawcą
2. Jak rozwiązywać konflikty
3. Jak umiejętnie zakończyć współpracę z dostawcą
Manager z ponad 10-letnim doświadczeniem w obszarze zakupów. Specjalista w zakresie tworzenia zespołów zakupowych, budowania sieci dostawców, kreowania skutecznej polityki asortymentowej. Praktyk posiadający bogate doświadczenie w obszarze tworzenia procesów zakupowych, redukcji kosztów, kategoryzacji i zarządzania asortymentem. Ekspert w zakresie negocjacji kontraktów handlowych.
Trener praktyk, autor specjalistycznych szkoleń z obszaru zakupów. Jego szkolenia cechuje warsztatowy i praktyczny charakter oparty na doświadczeniach zawodowych prowadzącego.
W latach 2006-2009 Związany był z grupą kapitałową Empria Holding S.A. początkowo jako Asystent ds. Zakupów w Eldorado S.A a następnie jako Regionalny Manager Zakupu w sieci sklepów Stokrotka Sp. z o.o.
W latach 2009-2010 pracował na menedżerskich stanowiskach w firmach Fantasy Park Sp. z o.o. oraz Smf Poland Sp. z o.o.
Od końca 2010 roku związany z grupą kapitałową Maxima Grupe początkowo jako Kupiec w sieci sklepów Aldik Nova Sp. z o.o., a od 2014 roku jako Kierownik Działu Zakupów Produktów Świeżych w Aldik Nova Sp. z o.o.. Aktualnie Kierownik Działu Zakupów Produktów Spożywczych Trwałych, Chemii i Kosmetyków, Non Food w Aldik Nova Sp. z o.o.
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
zajęcia, wsparcie poszkoleniowe wykładowcy, poradnik/podręcznik dokumentujący przekazaną wiedzę w bardzo praktycznej formie, materiały pomocnicze, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwy kawowe, lunch oraz parking hotelowy. Zapewniamy opiekuna z ramienia Centrum Szkoleń LIDERAP, który jest zawsze do Państwa dyspozycji podczas trwania szkolenia.
W przypadku wyboru szkolenia z noclegiem Centrum Szkoleń LIDERAP zajmuje się wszelkimi formalnościami związanymi z jego rezerwacją.
Godziny zajęć:
Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00, a kończą o 16:00
Powyższe szkolenie możemy zrealizować również dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego po zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa życzeniem.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl