analiza przepisów prawnych z mecenasem Świderkiem
Na szkoleniu omówione zostaną kompleksowo kwestie związane z reklamacją krok po kroku. Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności w zakresie realizacji procedur reklamacyjnych i dochodzenia roszczeń.
Szkolenie dedykowane dla:
PROGRAM SZKOLENIA
1. Wprowadzenie w tematykę reklamacji
2. Reklamacja w ramach:
• Gwarancji
• Rękojmi
• Niezgodności towaru z umową
• Odpowiedzialności odszkodowawczej
- różnice pomiędzy poszczególnymi trybami; możliwe ograniczenie odpowiedzialności Sprzedawcy, na co powinien zwrócić uwagę Kupujący
3. Producent / Importer – Dystrybutor / Hurtowania – Sklep – Klient ostateczny – kto do kogo ma prawo złożyć reklamację, na jakiej podstawie, kto przed kim odpowiada i w jakim zakresie; na co zwrócić uwagę, jakich błędów należy się wystrzegać
4. Procedura reklamacyjna „Krok po Kroku”
5. Wada, niezgodność towaru z umową – za co odpowiada Sprzedawca
6. Wzór zgłoszenia reklamacyjnego, niezbędne elementy formularza, jakich błędów unikać konstruując formularz zgłoszenia reklamacyjnego
7. Reklamacja Kupującego:
a) na co zwracać szczególną uwagę; w której części pisma Kupujący popełniają błędy, które są podstawą do odrzucenia reklamacji
b) reklamacja dotycząca towaru: przecenionego, używanego, zakupionego w kredycie, zakupionego w leasingu, zakupionego przez Internet, telefon, od przedstawiciela handlowego – na co należy zwrócić uwagę procedując daną reklamację
c) reklamacja a zapłata za towar – czy Kupujący może nie zapłacić za towar?
8. Uprawdopodobnienie zakupu towaru jako podstawa reklamacji, np.: paragon, faktura, dowód z banku, wydruk z programu lojalnościowego
9. Przesłanie towaru do reklamacji, udostępnienie towaru do badania, odbiór towaru od Kupującego, demontaż towaru – obowiązki Sprzedawcy, kto ponosi koszty czynności
10. Badanie / ocena towar, opinia rzeczoznawcy w procesie reklamacyjnym – na co zwrócić uwagę zamawiając opinię; na kim spoczywa ciężar dowodu, że istnieje wada albo że jej nie ma, czy trzeba badać
11. Terminy w reklamacjach – 2 lata, 1 rok, 30 dni, 14 dni, niezwłocznie
12. Odpowiedź na reklamację - jak przygotować pismo, jakich zwrotów nie stosować, czy przywoływać podstawy prawne, co załączyć do odpowiedzi. Jak skutecznie odrzucić reklamację. Termin na przygotowanie i wysłanie odpowiedzi na reklamację, konsekwencje braku ustosunkowania się do reklamacji w terminie, forma sporządzenia odpowiedzi
13. Uprawnienia Kupującego - usunięcie/naprawa, wymian, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy
14. Wykonanie zastępcze – na czym polega, zagrożenia dla Sprzedawcy, jak zabezpieczyć się przed wykonaniem zastępczym?
15. Odwołanie od odrzuconej reklamacji – czy trzeba je procedować?
16. Utylizacja, magazynowanie rzeczy pozostawionych u Sprzedawcy po reklamacji - koszty przechowywania towaru, odpowiedzialność za towar
17. Koszty związane z reklamacją (m.in. demontażu, transportu, pracy serwisu, materiałów, ponownego zamontowania i uruchomienia, uszkodzenia innych rzeczy, przestoju linii produkcyjnej, ekspertyz, kar umownych, wykonania zastępczego), kto je pokrywa i w jakiej wysokości? Ograniczenie odpowiedzialności Sprzedawcy - jak ogranicza się Kupującemu uprawnienia.
18. Podsumowanie, pytania i odpowiedzi
UWAGA! Po zapisaniu się na szkolenie i rejestracji, wszystkie kwestie techniczne będą przesyłane mailowo na dzień przed szkoleniem. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia. Organizator nie bierze odpowiedzialności za problemy techniczne lub zerwane połączenie ze strony uczestnika szkolenia.
W celu prawidłowego uczestnictwa w szkoleniu należy posiadać urządzenie (komputer z głośnikami, laptop z głośnikami, smartfon lub tablet) z dostępem do internetu, aby móc w pełni korzystać z możliwości jakie oferujemy. Proponujemy Państwu używać podczas szkolenia słuchawek z mikrofonem (istotne aby móc aktywnie uczestniczyć w interaktywnym wykładzie i mieć możliwość zadawania pytań nie tylko na czacie).
!! Odpowiedzi na pytania nie mogą być traktowane jako udzielenie porady prawnej. Doradztwo prawne może być realizowane jedynie na zlecenie w indywidualnie oznaczonej sprawie.
Łukasz Świderek
Prawnik, adwokat, przewód doktorski w Zakładzie Prawa Gospodarczego i Handlowego Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, wykładowca na uczelniach wyższych, ekspert w dziedzinie reklamacji, od wielu lat prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe skierowane do menedżerów działów prawnych oraz specjalistów działów reklamacji (zrealizował ponad 8000 godzin szkoleń). Autor licznych publikacji naukowych (artykuły, książki) z zakresu prawa cywilnego, gospodarczego i handlowego, finansowego oraz prawa upadłościowego i naprawczego.
Prelegent na międzynarodowych, ogólnopolskich i regionalnych konferencjach naukowych. Akredytowany wykładowca na Kursie dla kandydatów na członków rad nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa (Kurs Ministerstwa Skarbu Państwa).
Autor licznych publikacji, książek, między innymi:
• „Status notariusza jako punkt wyjścia do zmian w ustawie Prawo upadłościowe i naprawcze”,
• „Proponowane zmiany w prawie upadłościowym i naprawczym – wybrane regulacje”,
• „Sprawozdanie z VIII Dorocznej Konferencji SEAP poświęconej – Umowom w administracji”,
• „Sprawozdanie z II Konferencji – Modelowe rozwiązania zastosowania dokumentu elektronicznego w sądach powszechnych z uwzględnieniem aspektów prawnych, organizacyjnych i ekonomicznych”,
• „Sprawozdanie z Konferencji – Fuzje i przejęcia na polskim rynku kapitałowym”,
• „Sprawozdanie z III Ogólnopolskiego Zjazdu Cywilistów”,
• „Sprawozdanie z VII Ogólnopolskiego Zjazdu Katedr Prawa Handlowego „Prawo handlowe po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. 75 lat Kodeksu Handlowego” ,
Pozycje książkowe:
• „Spółki handlowe w pytaniach i odpowiedziach", (współautorstwo)
• "Umowy handlowe w pytaniach i odpowiedziach", (współautorstwo)
• "Instytucje prawa handlowego w projekcie kodeksu cywilnego" - "Prokura", (współautorstwo)
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
udział w szkoleniu (czas trwania zajęć ok. 4 godzin zegarowych, w zależności od interakcji uczestników) z możliwością zadawania pytań i wyjaśniania wątpliwości, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (istnieje możliwość dosłania wersji papierowej) oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Organizator szkolenia nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Godziny zajęć:
zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00
logowanie i sprawdzanie ustawień: 8:40 – 9:00
W trakcie szkolenia na bieżąco można zadawać pytania.
Powyższe szkolenie możemy zrealizować dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego stacjonarnej lub zdalnej (on-line) po zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa życzeniem.
Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani realizacją tego szkolenia w swojej firmie prosimy o kontakt.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl