reklamacje w transporcie w przewozie krajowym, w przewozie międzynarodowym (konwencja CMR), w spedycji - szkolenie on-line z mecenasem Łukaszem Świderkiem
Zapraszamy Państwa na szkolenie dla działu spedycji podczas, którego nasz ekspert omówi praktyczne oraz prawne aspekty funkcjonowania spedycji i transportu krajowego oraz międzynarodowego. Na szkoleniu zostaną omówione kwestie związane z reklamacjami i dochodzeniem roszczeń.
CELE SZKOLENIA DLA DZIAŁU SPEDYCJI
SZKOLENIE DLA DZIAŁU SPEDYCJI ADRESOWANE JEST DO
PROGRAM SZKOLENIA DLA DZIAŁU SPEDYCJI
1. Wprowadzenie
a) Umowa – jako podstawa reklamacji w przewozie i spedycji
b) Sposoby wyszukiwania przepisów potrzebnych przy procedowaniu reklamacji, nadrzędność przepisów bezwzględnie obowiązujących nad umową – jakich błędów się wystrzegać
2. Reklamacje w przewozie
a) Kiedy umowa jest umową przewozu, elementy umowy przewozu (punkt początkowy i końcowy, wynagrodzenie, oznaczenie przesyłki, termin); strony umowy przewozu, forma organizacyjna przewoźnika, środek transportu a umowa przewozu; prawa i obowiązki stron umowy
b) List przewozowy i jego składowe, forma przekazywania informacji, prawo sprawdzenia informacji zawartych w liście, skutki niedokładnych i nieprawdziwych oświadczeń zamieszczonych w liście, liczba listów przewozowych, dokumenty załączane do listu, informacje w liście, na które należy zwrócić szczególną uwagę
c) Stan przesyłki, opakowanie, prawo przewoźnika do odmowy przewozu, oświadczenie nadawcy o zwolnieniu przewoźnika od potencjalnej odpowiedzialności
d) Załadunek, na co należy zwrócić szczególną uwagę, kto odpowiada za załadunek
e) Termin przewozu, kiedy przewoźnik nie odpowiada za opóźnienie w przewozie
f) Zmiana umowy przewozu, nowe dyspozycje nadawcy lub odbiorcy
g) Przeszkody w wydaniu przesyłki, niemożność doręczenia przesyłki, likwidacja przesyłki
h) Odstąpienie od umowy przez nadawcę a prawa przewoźnika
i) Wydanie przesyłki – do czego zobowiązany jest adresat, zasady odpowiedzialności z tytułu umowy sprzedaży a odpowiedzialność z tytułu przewozu
j) Reklamacja - niezbędna dokumentacja w procesie reklamacyjnym, opis procedury reklamacyjnej „krok po kroku”, warunki uznania reklamacji przez przewoźnika, materiał dowodowy, terminy, kiedy przewoźnik „milcząco” uznaje reklamację
k) Odszkodowanie – zakres odpowiedzialności przewoźnika, przesłanki wyłączające odpowiedzialność przewoźnika, szkody wyrządzone osobom trzecim, wysokość odszkodowania
l) Przewóz zastępczy, oddanie przesyłki do przewozu innemu przewoźnikowi
m) Zastaw na przesyłce
n) Przedawnienie roszczeń
3. Reklamacje w spedycji
a) Kiedy umowa jest umowa spedycji; charakterystyka umowy spedycji, elementy przedmiotowo istotne; strony umowy
b) Prawa i obowiązki stron umowy
c) Odpowiedzialność spedytora, wyłączenie odpowiedzialności spedytora, zakres odpowiedzialności
d) Reklamacja - niezbędna dokumentacja, tryb postępowania, warunki, terminy
e) Odszkodowanie, wysokość
f) Zastaw na przesyłce
g) Przedawnienie roszczeń
4. Reklamacje w przewozie międzynarodowym (Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów - CMR)
a) Zakres zastosowania konwencji
b) Zawarcie i wykonanie umowy
c) Odpowiedzialność przewoźnika – zakres odpowiedzialności, maksymalna wysokość odszkodowania
d) Reklamacje i roszczenia - niezbędna dokumentacja, tryb postępowania, warunki, terminy
e) Odpowiedzialność za kolejnych przewoźników, regres między przewoźnikami
5. Podsumowanie, sesja pytań i odpowiedzi
UWAGA! Po zapisaniu się na szkolenie i rejestracji, wszystkie kwestie techniczne będą przesyłane mailowo na dzień przed szkoleniem. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia. Organizator nie bierze odpowiedzialności za problemy techniczne lub zerwane połączenie ze strony uczestnika szkolenia.
W celu prawidłowego uczestnictwa w szkoleniu należy posiadać urządzenie (komputer z głośnikami, laptop z głośnikami, smartfon lub tablet) z dostępem do internetu, aby móc w pełni korzystać z możliwości jakie oferujemy. Proponujemy Państwu używać podczas szkolenia słuchawek z mikrofonem (istotne aby móc aktywnie uczestniczyć w interaktywnym wykładzie i mieć możliwość zadawania pytań nie tylko na czacie).
!! Odpowiedzi na pytania nie mogą być traktowane jako udzielenie porady prawnej. Doradztwo prawne może być realizowane jedynie na zlecenie w indywidualnie oznaczonej sprawie.
mecenas Łukasz Świderek
Prawnik, adwokat, przewód doktorski w Zakładzie Prawa Gospodarczego i Handlowego Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, wykładowca na uczelniach wyższych, ekspert w dziedzinie reklamacji, od wielu lat prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe skierowane do menedżerów działów prawnych oraz specjalistów działów reklamacji (zrealizował ponad 8000 godzin szkoleń). Autor licznych publikacji naukowych (artykuły, książki) z zakresu prawa cywilnego, gospodarczego i handlowego, finansowego oraz prawa upadłościowego i naprawczego.
Prelegent na międzynarodowych, ogólnopolskich i regionalnych konferencjach naukowych. Akredytowany wykładowca na Kursie dla kandydatów na członków rad nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa (Kurs Ministerstwa Skarbu Państwa).
Autor licznych publikacji, książek, między innymi:
• „Status notariusza jako punkt wyjścia do zmian w ustawie Prawo upadłościowe i naprawcze”,
• „Proponowane zmiany w prawie upadłościowym i naprawczym – wybrane regulacje”,
• „Sprawozdanie z VIII Dorocznej Konferencji SEAP poświęconej – Umowom w administracji”,
• „Sprawozdanie z II Konferencji – Modelowe rozwiązania zastosowania dokumentu elektronicznego w sądach powszechnych z uwzględnieniem aspektów prawnych, organizacyjnych i ekonomicznych”,
• „Sprawozdanie z Konferencji – Fuzje i przejęcia na polskim rynku kapitałowym”,
• „Sprawozdanie z III Ogólnopolskiego Zjazdu Cywilistów”,
• „Sprawozdanie z VII Ogólnopolskiego Zjazdu Katedr Prawa Handlowego „Prawo handlowe po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. 75 lat Kodeksu Handlowego” ,
Pozycje książkowe:
• „Spółki handlowe w pytaniach i odpowiedziach", (współautorstwo)
• "Umowy handlowe w pytaniach i odpowiedziach", (współautorstwo)
• "Instytucje prawa handlowego w projekcie kodeksu cywilnego" - "Prokura", (współautorstwo)
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
udział w szkoleniu (czas trwania zajęć ok. 4 godzin zegarowych, w zależności od interakcji uczestników) z możliwością zadawania pytań i wyjaśniania wątpliwości, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (istnieje możliwość dosłania wersji papierowej) oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Organizator szkolenia nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Godziny zajęć:
zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00
logowanie i sprawdzanie ustawień: 8:40 – 9:00
W trakcie szkolenia na bieżąco można zadawać pytania.
Powyższe szkolenie możemy zrealizować również dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego stacjonarnej lub zdalnej (on-line) po zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa życzeniem. Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani realizacją tego szkolenia w swojej firmie prosimy o kontakt.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl