zabezpieczanie firmy przed roszczeniami związanymi ze sprzedażą towarów (na etapie: informowania o jakości towaru, umowy, przewozu, wydania, serwisu, reklamacji)
Na szkoleniu z obsługi reklamacji omówione zostaną kwestie związane z dochodzeniem przez klientów roszczeń (z tytułu rękojmi, gwarancji, odszkodowawczych) bezpośrednio od Państwa firmy, jak również roszczeń jakie przysługują Państwu w stosunku do kontrahentów. Celem szkolenia z obsługi reklamacji jest nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności w zakresie realizacji procedur reklamacyjnych i dochodzenia roszczeń.
1. Wprowadzenie
2. Zabezpieczenie się przed roszczeniami (w przypadku umów sprzedaży, umów dostawy, umów o dzieło):
2.1. na etapie - Informowania o jakości:
a) Jakość towaru – jak opisać towar by było to korzystne dla Sprzedawcy albo Kupującego (m.in. w katalogach, informatorach, kartach towaru, specyfikacjach, na wzornikach, próbnikach, itd.); jak można ograniczyć odpowiedzialność Sprzedawcy, na co powinien zwrócić uwagę Kupujący na etapie informowania o jakości towaru
b) Średnia jakość towaru w rozumieniu Kodeksu Cywilnego – jak ją rozumieć, za co odpowiada Sprzedawca, co gdy Kupujący reklamuje np. parametr nieopisany w specyfikacji technicznej?
c) Cechy towaru, o których zapewniał Sprzedawca, REKLAMA – za jakie zapewnienia odpowiada Sprzedawca, w jaki sposób ogranicza się odpowiedzialność Sprzedawcy, na co musi zwrócić uwagę Kupujący
d) NORMY jakościowe i ich wpływ na odpowiedzialność Sprzedawcy i uprawnienia Kupującego
2.2. na etapie – Zawarcia umowy:
a) Zabezpieczenie się przed roszczeniami w umowie (np. ogólnych warunkach sprzedaży, regulaminie, ofercie, dokumentacji technicznej, itp.) – jak to zrobić, co i gdzie wpisać
b) Prawa i obowiązki stron umowy (w relacji: Przedsiębiorca – Przedsiębiorca, Przedsiębiorca – Konsument, Przedsiębiorca-Przedsiębiorca „Uprzywilejowany”) – jak je ukształtować w sposób korzystny dla Sprzedawcy albo Kupującego; opis procedury reklamacyjnej w umowie, elementy przydatne na etapie procedowania reklamacji
c) Wyłączenie odpowiedzialności Sprzedawcy; wiedza Kupującego o wadzie
d) Oferta, negocjacje, aukcja, przetarg – kiedy Sprzedawca albo Kupujący powinni zabezpieczyć swoje interesy; jakich błędów unikać
e) Umowy zawarte na odległość (np. E-commerce), poza lokalem albo w lokalu - na co należy zwrócić uwagę przy ich zawieraniu
f) Klauzule niedozwolone i ich wpływ na umowę – jak je rozpoznawać i modyfikować
2.3. na etapie - Przewozu towaru:
a) Uszkodzenie towaru w czasie przewozu – zasady odpowiedzialności przewoźnika i spedytora, wysokość należnego odszkodowania, kiedy przewoźnik nie odpowiada za uszkodzenie towaru
b) Wydanie / odbiór towaru – na co należy zwrócić szczególną uwagę, jakie konsekwencje niesie za sobą podpisanie listu przewozowego
c) Jak przygotować się do reklamacji do przewoźnika lub spedytora (protokół ustalenia stanu przesyłki)
d) Reklamacja (niezbędna dokumentacja, tryb postępowania, terminy)
2.4. na etapie - Wydania towaru:
a) Odbiór towaru przez Kupującego - na co warto zwrócić uwagę
b) Protokół zdawczo-odbiorczy – jego rola w postępowaniu reklamacyjnym, co warto zaznaczyć w protokole
c) Kiedy Sprzedawca wie o wadzie/niezgodności i zapewnia Kupującego, że wada nie istnieje – konsekwencje takiego zachowania
2.5. na etapie - Serwisowania towaru / wykonywania przeglądów:
a) W jaki sposób można zabezpieczyć Sprzedawcę przed skutkami reklamacji na etapie wykonywania przeglądów technicznych towaru lub czynności serwisowych dotyczących towaru; jakich błędów powinien unikać Kupujący
2.6. na etapie – Reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Reklamacja na podstawie rękojmia albo niezgodności towaru z umową, albo gwarancji – jak zabezpieczyć interesy Sprzedawcy albo Kupującego, pozyskanie informacji potrzebnych do odrzucenia reklamacji; terminy, których należy przestrzegać
b) Odpowiedzialność odszkodowawcza Sprzedawcy
3. Podsumowanie, pytania i odpowiedzi
UWAGA! Po zapisaniu się na szkolenie i rejestracji, wszystkie kwestie techniczne będą przesyłane mailowo na dzień przed szkoleniem. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia. Organizator nie bierze odpowiedzialności za problemy techniczne lub zerwane połączenie ze strony uczestnika szkolenia.
W celu prawidłowego uczestnictwa w szkoleniu należy posiadać urządzenie (komputer z głośnikami, laptop z głośnikami, smartfon lub tablet) z dostępem do internetu, aby móc w pełni korzystać z możliwości jakie oferujemy. Proponujemy Państwu używać podczas szkolenia słuchawek z mikrofonem (istotne aby móc aktywnie uczestniczyć w interaktywnym wykładzie i mieć możliwość zadawania pytań nie tylko na czacie).
!! Odpowiedzi na pytania nie mogą być traktowane jako udzielenie porady prawnej. Doradztwo prawne może być realizowane jedynie na zlecenie w indywidualnie oznaczonej sprawie.
mecenas Łukasz Świderek
Prawnik, adwokat, przewód doktorski w Zakładzie Prawa Gospodarczego i Handlowego Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, wykładowca na uczelniach wyższych, ekspert w dziedzinie reklamacji, od wielu lat prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe skierowane do menedżerów działów prawnych oraz specjalistów działów reklamacji (zrealizował ponad 8000 godzin szkoleń). Autor licznych publikacji naukowych (artykuły, książki) z zakresu prawa cywilnego, gospodarczego i handlowego, finansowego oraz prawa upadłościowego i naprawczego.
Prelegent na międzynarodowych, ogólnopolskich i regionalnych konferencjach naukowych. Akredytowany wykładowca na Kursie dla kandydatów na członków rad nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa (Kurs Ministerstwa Skarbu Państwa).
Autor licznych publikacji, książek, między innymi:
• „Status notariusza jako punkt wyjścia do zmian w ustawie Prawo upadłościowe i naprawcze”,
• „Proponowane zmiany w prawie upadłościowym i naprawczym – wybrane regulacje”,
• „Sprawozdanie z VIII Dorocznej Konferencji SEAP poświęconej – Umowom w administracji”,
• „Sprawozdanie z II Konferencji – Modelowe rozwiązania zastosowania dokumentu elektronicznego w sądach powszechnych z uwzględnieniem aspektów prawnych, organizacyjnych i ekonomicznych”,
• „Sprawozdanie z Konferencji – Fuzje i przejęcia na polskim rynku kapitałowym”,
• „Sprawozdanie z III Ogólnopolskiego Zjazdu Cywilistów”,
• „Sprawozdanie z VII Ogólnopolskiego Zjazdu Katedr Prawa Handlowego „Prawo handlowe po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. 75 lat Kodeksu Handlowego” ,
Pozycje książkowe:
• „Spółki handlowe w pytaniach i odpowiedziach", (współautorstwo)
• "Umowy handlowe w pytaniach i odpowiedziach", (współautorstwo)
• "Instytucje prawa handlowego w projekcie kodeksu cywilnego" - "Prokura", (współautorstwo)
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
udział w szkoleniu (czas trwania zajęć ok. 4 godzin zegarowych, w zależności od interakcji uczestników) z możliwością zadawania pytań i wyjaśniania wątpliwości, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (istnieje możliwość dosłania wersji papierowej) oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Organizator szkolenia nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Godziny zajęć:
zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00
logowanie i sprawdzanie ustawień: 8:40 – 9:00
W trakcie szkolenia na bieżąco można zadawać pytania.
Powyższe szkolenie możemy zrealizować dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego stacjonarnej lub zdalnej (on-line) po zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa życzeniem.
Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani realizacją tego szkolenia w swojej firmie prosimy o kontakt.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl