czyli 6 kluczowych kompetencji skutecznego Lidera
Świadomy Przywódca to taki, który jasno stawia granice a nie uważa, że pracownicy się ich domyślą, wspiera a nie wyręcza, nagradza a nie schlebia, egzekwuje a nie krzyczy, udziela jasnych informacji, a nie krytykuje, a także wyciąga konsekwencje i umie odmawiać. Głównym celem szkolenia jest zwiększenie własnej efektywności i skuteczności jako przywódcy/lidera zespołu dzięki wykorzystaniu najważniejszych kompetencji przywódczych.
Uczestnicy szkolenia:
• poznają różne koncepcje przywództwa i zdefiniują różnice między kierownikiem, menedżerem a liderem
• wypracują sposoby na uzyskanie wzrostu efektywności i zaangażowania pracowników
• wypracują własny sposób (styl) kierowania, motywowania i rozwoju pracowników
• określą kluczowe obszary do rozwoju osobistego jako lidera
• poznają metody definiowania standardów pracy oraz budowania poczucia odpowiedzialności za wykonanie zadania
• zapoznają się z technikami ustanawiania i przekazywania motywujących i inspirujących celów dla zespołu
• nauczą się skuteczniej dbać o precyzyjną i przekonującą komunikację
PROGRAM SZKOLENIA
1. UCZMY SIĘ OD NAJLEPSZYCH – CO NAJWIĘKSI MENEDŻEROWIE NA ŚWIECIE ROBIĄ INACZEJ
• 6 atrybutów skutecznego i inspirującego przywódcy
• Pożądane kompetencje na stanowisku lidera warunkujące sukces – jak je wypracować i rozwinąć
• Przywództwo jako proces – bycia liderem można się nauczyć
• Twoje mocne strony jako lidera – autodiagnoza własnego stylu zarządzania
2. Atrybut I – LIDER AUTORYTET
• Wartości i postawa lidera
• Pozytywny / negatywny wpływ lidera na zespół pracowników – odpowiedzialność lidera
• Budowanie zaufania – przewodzenie poprzez przykład – jak być wzorem dla innych
• Jak osiągnąć mistrzostwo – indywidualny Action Plan rozwoju Ciebie jako Przywódcy
3. ATRYTUT II – LIDER ENTUZJASTA I INSPIRATOR
• Nastawienie do pracy – wewnętrzna motywacja lidera
• Jak zarażać entuzjazmem
• Jak budować kulturę organizacyjną zorientowaną na rozwiązywanie problemów i innowacyjność
• 3 filary sukcesu
• Lider – kreator i koordynator zmian – jak przygotować pracowników do zmian zachodzących w przedsiębiorstwie
4. ATRYBUT 3 – LIDER FILAR ZESPOŁU
• Każdy pracownik jest ważny – określanie ról zespołowych pracowników. Test autodiagnostyczny na podstawie ról zespołowych wg. M. Belbina
• Przywództwo sytuacyjne wg Kena Blancharda – techniki przewodzenia pracownikom o różnym poziomie doświadczenia i zaangażowania)
• Delegowanie zadań i celów indywidualnych i zespołowych – metoda SMART. Mierzalność celów – zasada tworzenia wymiernych wskaźników
5. ATRYBUT 4 – LIDER COACH
• Różnice między dyrektywnym a coachingowym stylem zarządzania
• Obszary pracy lidera coacha – czyli w jaki sposób skuteczny przywódca może zarządzać rozwojem i poczuciem odpowiedzialności u pracowników
• Zadawanie pytań w coachingu zarządczym – pytam, żeby się dowiedzieć/ żeby zrozumieć
6. ATRYBUT 5 – LIDER INTELIGENTNY EMOCJONALNIE
• Jak kierować emocjami swoimi i innych
• Higiena pracy lidera – dbałość o stan emocjonalny i fizyczny
• Umiejętność budowania relacji – jako podstawa budowania zaufania i otwartości we współpracy z innymi
• Plan rozwoju osobistego
• Doskonalenie technik komunikacji werbalnej i niewerbalnej – precyzyjna komunikacja w praktyce – jakich błędów unikać
7. ATRYBUT 6 – LIDER MOTYWATOR
• Mechanizmy motywacji – motywacja finansowa i poza finansowa
• Autorytety na tropie skutecznych narzędzi motywacji – A. Maslow, F. Herzberg, K. Blanchard, S. Covey i inni
• Pozytywna informacja zwrotna – moc pochwał
• Negatywna informacja zwrotna – jak udzielać motywującej do działania krytyki
8. PODSUMOWANIE SZKOLENIA – INDYWIDUALNY PLAN DZIAŁAŃ
Metody szkolenia
• zasada 80/20 (zajęcia praktyczne / zajęcia teoretyczne)
• ćwiczenia i gry szkoleniowe
• analiza przypadku
• wykład z prezentacją multimedialną
• rozmowa moderowana/ dyskusja
• warsztaty w grupach
• ankiety/ kwestionariusze
Agnieszka Olejnik
Dyplomowany trener biznesu, doświadczony menedżer i ekspert w dziedzinie Zarządzania Zasobami Ludzkimi, doradca projektów HR i rozwoju pracowników, coach wizerunku zawodowego. Absolwentka wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Europejskiej o specjalności coach i trener biznesu. Posiada dyplom Francuskiej Szkoły Stylizacji i Budowania Wizerunku w Krakowie. Ekspert merytoryczny i współautor platformy internetowej w dziedzinie rozwiązań rekrutacyjnych INSPEO.
Od ponad 14 lat zajmuje się sprawami rozwoju personelu w zakresie motywowania, rekrutacji, szkoleń, systemów rozwoju pracowników tj.: oceny okresowe, systemu premiowe, systemy budowania identyfikacji pracowników z firmą – wizerunek pracownika, wewnętrzny PR.
Od 2004 roku trener szkoleń miękkich, wykładowca, doradca zawodowy i wizerunkowy, ekspert w dziedzinie ZZL. Zrealizowała ponad 10 tysięcy godzin szkoleniowych, najważniejszymi klientami są m.in.:
CHI Polska (coffeeheaven)- sieć kawiarni (aktualnie Costa Coffee), Pijalnie Wedel Polska, 5aSec Polska – międzynarodowa sieć pralni, Metsa Tissue – skandynawski producent wyrobów papierowych, Glitter Polska – międzynarodowa sieć sklepów z biżuterią i dodatkami do włosów, Cyfrowy Polsat - Uniwersytet Jagielloński (Wszechnica UJ), Blycolin Polska – usługi dla hoteli, Opek Polska (obecnie Fedex Polska), Reporter Young – ogólnopolska sieć sklepów odzieżowych dla dzieci i młodzieży, Małopolski Inspektorat Służby Więziennej, Tauron Polska, Mall Sp. zo.o., Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Polska Agencja Rynku Rolnego.
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
8 h dydaktycznych zajęć, wsparcie poszkoleniowe trenerów, poradnik/podręcznik dokumentujący przekazaną wiedzę w bardzo praktycznej formie, materiały pomocnicze, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwy kawowe, lunch oraz parking hotelowy. Zapewniamy opiekuna z ramienia Centrum Szkoleń LIDERAP, który jest zawsze do Państwa dyspozycji podczas trwania szkolenia.
W przypadku wyboru szkolenia z noclegiem Centrum Szkoleń LIDERAP zajmuje się wszelkimi formalnościami związanymi z jego rezerwacją.
Godziny zajęć:
Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 10:00, a kończą o 17:00
Powyższe szkolenie możemy zrealizować również dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego po zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa życzeniem.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl