na co zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy i jej realizacji
Z myślą o osobach odpowiedzialnych za zawieranie umów w firmie zapraszamy na szkolenie, podczas którego nasz ekspert omówi prawne zagadnienia zabezpieczania interesów firmy zarówno na etapie zawierania umów z kontrahentami oraz jaka powinna być treść umowy by wzmocnić pozycję firmy w sytuacjach spornych oraz jak skutecznie dochodzić roszczeń reklamacyjnych. Coraz wyższe wymagania, jakie stawia rynek sprawiają, że podczas zawierania umów i prowadzenia negocjacji nieodzownym staje się znajomości podstawowych pojęć z zakresu prawa gospodarczego. Brak stosownej wiedzy w tym zakresie może podważyć zaufanie do nas, nadszarpnąć wizerunek reprezentowanej firmy, a przede wszystkim utrudnić dochodzenie swoich roszczeń przed sądem w przyszłości. I właśnie z myślą o osobach odpowiedzialnych za zawieranie umów w firmie przygotowany został blok wykładowy poświęcony tej tematyce.
SZKOLENIE ADRESUJEMY DO
CELE SZKOLENIA
• prezentacja sposobów zawierania umów, przybliżenie możliwych błędów np. przy ofertowaniu
• wskazanie co powinna zawierać umowa, jak prawidłowo zabezpieczać wykonanie umowy
• przedstawienie sposobu sprawdzania umów gospodarczych
• analiza praktycznych przykładów
• prezentacja narzędzi prawnych pomocnych przy konstruowaniu i sprawdzaniu umów gospodarczych
PROGRAM SZKOLENIA
1. Wprowadzenie w tematykę umów
• słownictwo w umowach, jak poprawnie czytać umowy i akty prawne, jak interpretować umowy
• „triki” prawne – jak można coś ukryć w treści umowy, gdzie szukać „pułapek”
• jak dobrać wzór umowy do konkretnej sytuacji, jakich błędów unikać, skąd czerpać wzory
• nowoczesne narzędzia prawne – w jaki sposób z nich korzystać przy opracowywaniu i sprawdzaniu umów
• znaczenie orzecznictwa w rozstrzyganiu wątpliwości prawnych
• przepisy a umowa – co jest ważniejsze, na co można sobie pozwolić konstruując umowę, najczęściej popełniane błędy
2. Zawarcie umowy - praktyczne wskazówki
2.1.
• oferta (m.in.: istota oferty – konsekwencje złożenia oferty; termin związania ofertą; ogłoszenia, reklamy, cenniki – co nie jest ofertą; oferta w postaci elektronicznej; odwołanie oferty; przyjęcie oferty; opóźniona odpowiedź na ofertę; przyjęcie oferty przez kontrahenta z zastrzeżeniami; konsekwencje nieprawidłowego posługiwania się ofertą; „wycena” w procesie zawierania umowy; zamówienie kontrahenta, zapytanie ofertowe – jak je traktować, jakie skutki wywierają
• negocjacje (m.in.: jak przygotować się do negocjacji; zobowiązanie stron do zachowania poufności + kary umowne; prawidłowe określenie momentu zawarcia umowy; „negocjacje pozorne” i ich konsekwencje)
• aukcja i przetarg (m.in. ogłoszenie aukcji lub przetargu; wadium; unieważnienie umowy; obowiązki organizatora aukcji i przetargu)
2.2.
• list intencyjny („oferta, która nie jest ofertą”; konsekwencja posługiwania się listem intencyjnym; „zobowiązania” wynikające z listu intencyjnego)
• pisemne potwierdzenie zawarcia umowy („milcząca akceptacja”) – korzyści i zagrożenia wynikające z zastosowania potwierdzenia
2.3.
• wzorzec umowny / Ogólne Warunku Umowy (OWU), regulamin (m.in.: jakie zasady obowiązują przy posługiwaniu się wzorcami umownymi w relacjach Przedsiębiorca – Przedsiębiorca, Przedsiębiorca – Konsument; obowiązek doręczenia wzorca kontrahentowi na określony moment; wzorzec w formie elektronicznej; priorytet postanowień umowy nad treścią wzorca; konflikt wzorców umownych – co jest ważniejsze OWS sprzedawcy czy OWZ kupującego)
• umowa ramowa – skutki prawne jej zawarcia, na co zwracać szczególną uwagę przy zawieraniu umów ramowych (m.in. procedura zawierania poszczególnych umów, odwoływanie się do umowy ramowej, limit kupiecki), jakich błędów nie popełniać
2.4.
• zawarcie umowy poza lokalem przedsiębiorstwa (np. przy udziale przedstawiciela handlowego), umowy na odległość (np. za pośrednictwem Internetu, telefonu, e-maila, faksu, formy pisemnej) – na co zwrócić szczególną uwagę, jakie obowiązki ciążą na sprzedawcy, jakie są konsekwencje nieprawidłowego pouczenia konsumenta o jego uprawnieniach (prawo zwrotu towaru do 1 roku), zwrot towaru (w jakim zakresie można bronić się przed zwrotem towaru, procedura zwrot towaru)
2.5.
• forma umowy (ustna, dokumentowa, pisemna, elektroniczna, pisemna z datą pewną, pisemna z podpisem notarialnie poświadczonym, akt notarialny) a konsekwencje prawne jej niezastosowania
2.6.
• pełnomocnicy, prokurenci, członkowie zarządu – upoważnieni do zawierania umów, podpisywanie i parafowanie umów oraz załączników; rola KRS i CEIDG; zawieranie umów przez osoby nieuprawnione – konsekwencje prawne
3. Konstruowanie i sprawdzanie umów
3.1.
• zasada swobody umów i jej granice, jak szczegółowa powinna być umowa
• klauzule niedozwolone (abuzywne) w umowach – jak je identyfikować, konsekwencje zawarcia klauzul niedozwolonych w umowie, Rejestr Klauzul Niedozwolonych
• standardy obowiązujące przy konstruowaniu umów w relacji:
Przedsiębiorca – Przedsiębiorca
Przedsiębiorca – Przedsiębiorca „Uprzywilejowany” (od 01.01.2021r.)
Przedsiębiorca – Konsument
3.2. elementy umowy
3.3. sposoby na zabezpieczanie prawidłowego wykonania umowy
3.4. modyfikacja umowy – renegocjacje warunków umownych, prawo do jednostronnej zmiany umowy, procedura zmiany umowy, aneks do umowy
4.Umowy z kontrahentami zagranicznymi – o co zadbać na etapie podpisywania umowy; klauzula wyboru prawa; język umowy; ograniczenie odpowiedzialności
5. Podsumowanie, pytania i odpowiedzi
UWAGA! Po zapisaniu się na szkolenie i rejestracji, wszystkie kwestie techniczne będą przesyłane mailowo na dzień przed szkoleniem. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia. Organizator nie bierze odpowiedzialności za problemy techniczne lub zerwane połączenie ze strony uczestnika szkolenia.
W celu prawidłowego uczestnictwa w szkoleniu należy posiadać urządzenie (komputer z głośnikami, laptop z głośnikami, smartfon lub tablet) z dostępem do internetu, aby móc w pełni korzystać z możliwości jakie oferujemy. Proponujemy Państwu używać podczas szkolenia słuchawek z mikrofonem (istotne aby móc aktywnie uczestniczyć w interaktywnym wykładzie i mieć możliwość zadawania pytań nie tylko na czacie).
!! Odpowiedzi na pytania nie mogą być traktowane jako udzielenie porady prawnej. Doradztwo prawne może być realizowane jedynie na zlecenie w indywidualnie oznaczonej sprawie.
mecenas ŁUKASZ ŚWIDEREK
• ekspert z zakresu prawa umów i procedur reklamacyjnych, posiada kilkunastoletnią praktykę w obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych;
• prowadzi własną Kancelarię Adwokacką z siedzibą w Warszawie, wyspecjalizowana w obsłudze prawnej przedsiębiorstw;
• wykładowca na szkoleniach dla przedsiębiorców (przeszkolonych kilkanaście tysięcy uczestników, zrealizowanych tysiące godzin dydaktycznych);
• przewód doktorski w Zakładzie Prawa Gospodarczego i Handlowego Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego;
• mediator;
• wykładowca na uczelniach wyższych;
• prelegent na międzynarodowych, ogólnopolskich i regionalnych konferencjach naukowych;
• autor licznych publikacji naukowych (artykuły, książki) m.in. :
Książki:
• "Umowy handlowe w pytaniach i odpowiedziach", wyd. I i II Warszawa (współautorstwo)
• "Spółki handlowe w pytaniach i odpowiedziach", wyd. I, II, III i IV Warszawa (współautorstwo)
• "Instytucje prawa handlowego w projekcie kodeksu cywilnego" - "Prokura", Przegląd Prawa i Administracji LXXXIV, Wrocław (współautorstwo)
Artykuły:
• "Prawno-podatkowe skutki przekształcenia spółki. Wybrane regulacje"
• "Status notariusza jako punkt wyjścia do zmian w ustawie Prawo upadłościowe i naprawcze"
• "Proponowane zmiany w prawie upadłościowym i naprawczym - wybrane regulacje"
• "Czy faktura VAT jest wystarczająca, by udokumentować wniesienie wkładu do spółki cywilnej lub handlowej"
• "Arbitraż - alternatywa dla sądownictwa powszechnego"
• "Sąd Arbitrażowy przy Dolnośląskiej Izbie Gospodarczej - nowe możliwości"
• Referaty wygłoszone na konferencjach naukowych:
- "Dokument elektroniczny"
- "Ochrona konsumenta w prawie wspólnotowym"
- "Prawa i obowiązki stron umowy gospodarczej"
- "Projektowane zmiany w Prawie upadłościowym i naprawczym"
- "Kandydat na członka rady nadzorczej spółki z udziałem Skarbu Państwa"
- „Ochrona praw osób o szczególnych uprawnieniach w przypadku łączenia się spółek kapitałowych"
- „Arbitraż - alternatywne metody rozstrzygania sporów"
- „Etyka w życiu gospodarczym"
- „Transfer innowacyjnych technologii i wiedzy - tryby i formy zawierania umów handlowych"
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
udział w szkoleniu (czas trwania zajęć ok. 4 godzin zegarowych, w zależności od interakcji uczestników) z możliwością zadawania pytań i wyjaśniania wątpliwości, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (istnieje możliwość dosłania wersji papierowej) oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Organizator szkolenia nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Godziny zajęć:
zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00 a kończą o godzinie 13:00
logowanie i sprawdzanie ustawień: 8:40 – 9:00
W trakcie szkolenia na bieżąco można zadawać pytania.
Powyższe szkolenie możemy zrealizować dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego po zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa życzeniem.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl