Pracownicy czasowi staja się coraz częstszym obrazem polskich przedsiębiorstw. Przyczyny korzystania z takiej formy zatrudniania pracowników są bardzo różne tak samo jak formy ich zatrudniania. W głównej mierze stoi za tym ekonomia oraz uelastycznienie się na potrzeby rynku. Bez względu czy to jest firma o charakterze produkcyjnym czy dystrybucyjnym za każdym razem powstaje ten sam problem. Co zrobić, żeby ci ludzie utożsamiali się z firmą i jej problemami a co za tym idzie by byli zmotywowani i chętni do pracy.
Można zadać pytanie po co starać się o ich zaangażowanie. Tak naprawdę są, bo muszą pracować i niekoniecznie zależy im aby utożsamiać się z firmą. To prawda, lecz gdy spojrzymy na zagrożenia jakie niesie za sobą brak poparcia z ich strony to straty wynikające z tego mogą przerosnąć korzyści (spowolnienie produkcji, zły wizerunek firmy).
Główne przyczyny takiego podejścia znajdują się w postawie ich przełożonych jak również stałych pracowników. Każdy pracownik bez względu na czas trwania umowy jak również formy zatrudnienia wymaga zainteresowania i opieki ze strony przełożonego jak również otwarcia się zespołu, do którego trafia.
Przełożony, do którego trafiają tacy pracownicy musi się uporać z następującymi problemami:
1. Brak zrozumienia ze strony przełożonego, że od pracowników czasowych nie można oczekiwać tego samego co od normalnie zatrudnionych (dla większości z nich są to tylko cyfry 1 stały = 1 tymczasowy),
2. Niechęć otoczenia do tego typu pracowników (poczucie zagrożenia, że zostaną wymienieni),
3. Brak zaangażowania ze strony pracowników czasowych (brak utożsamiania się z firmą, w której się znajdują),
4. Wielokrotnie są to pracownicy agencji pracy tymczasowej, a co za tym idzie nie podlegają pod nas formalnie i maja tego świadomość.
SZKOLENIE ADRESOWANE JEST:
KORZYŚCI SZKOLENIA:
NABYTE UMIEJĘTNOŚCI:
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Rola pracowników tymczasowych w organizacji
• korzyści płynące z pracowników tymczasowych dla organizacji i dla przełożonego
• doświadczenia firm produkcyjnych z wykorzystania pracowników agencyjnych
• pracownicy z Ukrainy – plusy/minusy
2. Wprowadzenie do organizacji
• proces wdrażania pracowników do organizacji
• wspieranie ich w przypadkach utrudnionych relacji z pracownikami stałymi
3. Przygotowanie zespołu do pracy z pracownikami tymczasowymi
• przygotowanie zespołu na pracę z pracownikami tymczasowymi
• budowanie wspólnych wartości
• jak pracownicy stali powinni zachowywać się w stosunku do pracowników czasowych
• co będzie motywować pracownika etatowego do budowania pozytywnych relacji z pracownikami tymczasowymi
• główne problemy komunikacyjne
• mobbing w pracy – jak przeciwdziałać
4. Motywowanie pracowników tymczasowych
• co motywuje pracownika tymczasowego do pracy
• w jaki sposób motywować pracownika sezonowego, żeby miejsce pracy nie postrzegał jako „zło konieczne”
• jakie postawy ze strony szefa i zespołu będą demotywować pracowników tymczasowych
5. Trudne sytuacje w pracy z pracownikami tymczasowymi
• jak rozmawiać z pracownikami w trudnych sytuacjach:
• spóźnianie się do pracy,
• wulgarne zachowanie się,
• lekceważenie poleceń przełożonego.
• budowanie zasobów odpornościowych pozwalających utrzymać sylwetkę obiektywnego menedżera w trudnych sytuacjach.
• rozwiązywanie konfliktów pomiędzy pracownikami stałymi a czasowymi.
Metodologia szkolenia:
• praktyczna forma zajęć
• przekazywanie teorii na podstawie analizy przypadków (casów)
• duża ilość ćwiczeń
• wspólne rozwiązywanie problemów (również wynikających z Państwa doświadczeń)
TOMASZ PACHOŁ
Trener - Praktyk. Specjalizujący się w treningach i konsultingu w zakresie poprawy efektywności organizacji produkcyjnych, rozwoju kompetencji menadżerskich z zakresu motywowania, organizowania i planowania, zarządzania czasem oraz oceny pracowniczej. Prowadzi również projekty dotyczące redukcji konfliktów wewnątrz zespołowych i między wydziałowych, przygotowania zespołów do wdrażania nowych projektów oraz podniesienia motywacji pracowników na określone kierunki działania firmy.
Zrealizował ponad 8000 h szkoleń i warsztatów, m.in dla firm:
AVON, B/S/H Bosch und Siemens Hausgerate, Dr. Oetker, ESSELTE, FERROXCUBE Polska, ICI - Akzo Nobel Coatings, INERGY AUTOMOTIVE SYSTEMS POLAND Sp. z o.o., FERRERO, KWH PIPE Poland, KIMBALL ELECTRONICS Poland Sp. z.o.o., SCHUMACHER PACKAGING, SCHNEIDER ELECTRIC Polska Sp. z o.o., SECO/WARWICK S.A., SIEGENIA-AUBI Sp. z o.o., STADLER Rail Polska sp. z o.o., STOLZLE Częstochowa sp. z o.o., TOR-PAL Sp. z o.o., P.W.C. ODRA, WIENERBERGER Ceramika Budowlana sp. z o.o., VORWERK Autotec Polska Sp. z o.o.
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
16 h dydaktycznych zajęć, wsparcie poszkoleniowe wykładowcy, poradnik/podręcznik dokumentujący przekazaną wiedzę w bardzo praktycznej formie, materiały pomocnicze, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwy kawowe, lunch oraz parking hotelowy. Zapewniamy opiekuna z ramienia Centrum Szkoleń LIDERAP, który jest zawsze do Państwa dyspozycji podczas trwania szkolenia.
W przypadku wyboru szkolenia z noclegiem Centrum Szkoleń LIDERAP zajmuje się wszelkimi formalnościami związanymi z jego rezerwacją.
Godziny zajęć:
I dzień zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00, a kończą o 16:00
II dzień zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00, a kończą o 16:00
Powyższe szkolenie możemy zrealizować również dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego po zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa życzeniem.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl