czyli nowoczesne procesy i narzędzia HR
„Organizacja podejmuje działania personalne nie po to, by zminimalizować słabości, lecz po to, by zmaksymalizować tkwiące w ludziach siły.” /Peter F.Drucker/ W związku z bardzo szybkim rozwojem gospodarki rynkowej (organizacje bez granic, spłaszczenie struktur, komunikacja wirtualna) sukcesywnie od lat 90-tych XX wieku zmienia się aparat narzędziowy zarządzania zasobami ludzkimi. Jednym z elementów w dziedzinie HR, który uległ największej ewolucji są dla przykładu procedury i narzędzia ds. rekrutacji i selekcji, zmieniła się idea ocen okresowych pracownika, a w konsekwencji sposób i możliwości ich wykorzystywania. Szkolenie ma na celu przedstawienie i omówienie współczesnych narzędzi HR, które można wykorzystać w całym procesie zarządzania zasobami ludzkimi. Formularze i narzędzia zostały opracowane na podstawie analizy przykładów z działalności działów HR i Rozwoju różnych organizacji świadomych roli zarządzania zasobami ludzkimi w działaniu całego przedsiębiorstwa. Ludzie, to wyjątkowy i najważniejszy kapitał organizacji, a inwestycja w „zasoby ludzkie” jest wysoce opłacalna. Od jakości zasobów ludzkich: kompetencji, zaangażowania, poczucia identyfikacji z firmą, umiejętności współpracy zależy dziś być albo nie być każdej organizacji. Nie ma przedsiębiorstwa bez dobrych ludzi.
CELE SZKOLENIA
PROGRAM SZKOLENIA
1. Struktura Zarządzania Zasobami Ludzkimi
• strategie ZZL – modele polityki personalnej
• współczesny cel zarządzania zasobami ludzkimi
• HR jako strategiczny partner biznesowy – ewaluacja znaczenia polityki personalnej
- employer branding
- HR Biznes Partner – nowa rola i stanowisko
• funkcje działu personalnego
• ZZL oparte na kompetencjach
- czym są kompetencje, jak je mierzyć i rozwijać
- uniwersalny profil kompetencyjny będący podstawą wszystkich procesów HR
2. Dobór pracowników
• etapy procesu rekrutacji
• źródła rekrutacji
- w rekrutacji wewnętrznej
- w rekrutacji zewnętrznej
• techniki doboru personelu – metody selekcji
- analiza CV
- rozmowa rekrutacyjna
- testy (wiedzy i osobowości)
- social media – grywalizacja i crowdsourcing
3. Szkolenia i rozwój pracowników
• cykl uczenia się osób dorosłych
• cykl szkoleniowy w organizacji
- projektowanie planu szkoleń
- realizacja planu szkoleń
- ewaluacja i ocena efektywności szkoleń
• inne metody rozwoju pracowników
4. Motywowanie pracowników
• czynniki motywacyjne zapewniające wysoki poziom motywacji pracowników, które powinny być uwzględniane we współczesnych systemach motywacyjnych
• wynagrodzenia i premiowanie
• pozafinansowe systemy motywacyjne
5. Ocenianie pracowników
• czym jest ocena pracownicza
• cele efektywnego oceniania
• etapy projektowania systemu ocen okresowych
• funkcje oceny
• sposoby prowadzenia rozmów oceniających
• zasady komunikacji w trakcie rozmowy
• pułapki psychologiczne w ocenie
- warunki obiektywnej oceny
• techniki radzenia sobie z obiekcjami
• samoocena a ocena przełożonego – szukanie konsensusu w przypadku rozbieżności
6. Podsumowanie
• mój plan działań na przyszłość
Metody szkolenia
• wykład z wykorzystaniem prezentacji PP (20%)
• analiza przypadku
• gry zespołowe i ćwiczenia grupowe
• dyskusje na forum
• kwestionariusze
• mini filmiki szkoleniowe
Agnieszka Olejnik
Dyplomowany trener biznesu, doświadczony menedżer i ekspert w dziedzinie Zarządzania Zasobami Ludzkimi, doradca projektów HR i rozwoju pracowników, coach wizerunku zawodowego. Absolwentka wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Europejskiej o specjalności coach i trener biznesu. Posiada dyplom Francuskiej Szkoły Stylizacji i Budowania Wizerunku w Krakowie. Ekspert merytoryczny i współautor platformy internetowej w dziedzinie rozwiązań rekrutacyjnych INSPEO.
Od ponad 14 lat zajmuje się sprawami rozwoju personelu w zakresie motywowania, rekrutacji, szkoleń, systemów rozwoju pracowników tj.: oceny okresowe, systemu premiowe, systemy budowania identyfikacji pracowników z firmą – wizerunek pracownika, wewnętrzny PR.
Od 2004 roku trener szkoleń miękkich, wykładowca, doradca zawodowy i wizerunkowy, ekspert w dziedzinie ZZL. Zrealizowała ponad 10 tysięcy godzin szkoleniowych, najważniejszymi klientami są m.in.:
CHI Polska (coffeeheaven)- sieć kawiarni (aktualnie Costa Coffee), Pijalnie Wedel Polska, 5aSec Polska – międzynarodowa sieć pralni, Metsa Tissue – skandynawski producent wyrobów papierowych, Glitter Polska – międzynarodowa sieć sklepów z biżuterią i dodatkami do włosów, Cyfrowy Polsat - Uniwersytet Jagielloński (Wszechnica UJ), Blycolin Polska – usługi dla hoteli, Opek Polska (obecnie Fedex Polska), Reporter Young – ogólnopolska sieć sklepów odzieżowych dla dzieci i młodzieży, Małopolski Inspektorat Służby Więziennej, Tauron Polska, Mall Sp. zo.o., Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Polska Agencja Rynku Rolnego.
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
zajęcia, wsparcie poszkoleniowe trenerów, poradnik/podręcznik dokumentujący przekazaną wiedzę w bardzo praktycznej formie, materiały pomocnicze, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwy kawowe, lunch oraz parking hotelowy. Zapewniamy opiekuna z ramienia Centrum Szkoleń LIDERAP, który jest zawsze do Państwa dyspozycji podczas trwania szkolenia.
W przypadku wyboru szkolenia z noclegiem Centrum Szkoleń LIDERAP zajmuje się wszelkimi formalnościami związanymi z jego rezerwacją.
Godziny zajęć:
Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 10:00, a kończą o 17:00
Powyższe szkolenie możemy zrealizować również dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego po zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa życzeniem.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl