Jak nie dać się zmanipulować dłużnikowi i odzyskać należność?
Uczestnicy zwiększą swój poziom skuteczności jako windykatorzy, w procesie odzyskiwania długów. Uczestnicy nabędą, na bazie treningu wiedzę oraz umiejętności z zakresu gier psychologicznych dłużników oraz zastosowania technik asertywnej komunikacji w procesie windykacji w bezpośrednim kontakcie z dłużnikami.
CELEM SZKOLENIA JEST
DZIĘKI SZKOLENIU UCZESTNICY
PROGRAM SZKOLENIA
1. WSTĘP - Co to znaczy być osobą asertywną? Asertywność jako sposób na obronę własnych praw bez poczucia winy
• Dlaczego zachowanie asertywne jest lepsze od zachowania uległego, agresywnego i manipulacji?
• Wybór postawy
• Kiedy nie warto stosować narzędzi asertywnych?
2. Dłużnicy
• Kategorie dłużników i sposoby postępowania z dłużnikami, w zależności od kategorii
- Biedacy
- Oszuści
- Gracze
• W co grają dłużnicy?
3. Asertywność w kontaktach zawodowych w sytuacji windykacyjnej
• Relacje asertywne z klientami – czy i kiedy są możliwe?
• Fazy gniewu klienta. O co możemy zadbać w każdej fazie? W której fazie szczególnie potrzebna jest asertywność?
• Teoria głasków i teoria łańcucha
4. Ćwiczenie umiejętności asertywnej komunikacji w różnych sytuacjach windykacyjnych. Negocjacje z dłużnikami - kluczowy moduł szkolenia
• Komunikat „JA”
• Jak mówić „nie”? - czyli odmawianie i obrona swoich praw
• Ochrona własnego terytorium
• Radzenie sobie z ocenami innych – czyli co robić gdy mnie krytykują?
• Wyrażanie opinii różnych od opinii klienta
5. Skuteczne techniki antystresowe
• Zjawisko torowania umysłu jak się przed nim zabezpieczyć, jak je wykorzystać w rozmowach z klientem?
• Rola maski zawodowej
• Uszy von Thuna
6. Podsumowanie szkolenia
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl