Główny księgowy/Dyrektor finansowy to jedna z najważniejszych osób w organizacji. Nadzoruje on bowiem wszystkie aspekty zarządzania finansami, księgowością i administracją firmy. Odpowiada za organizację i koordynację pracy zespołów działu księgowości oraz sprawuje pieczę nad rozwojem jego pracowników. Dziś Główny księgowy musi nie tylko stać na straży przepisów podatkowych, ale również efektywnie zarządzać swoim podległym zespołem. Obecnie przed głównymi księgowymi stoją liczne wyzwania, którym sprostanie okazuje się wcale nie być rzeczą prosta i bezkompromisową. Najlepsze praktyki pokazują, że aby osiągnąć znaczącą poprawę w kompetencjach zawodowych, trzeba zacząć proces od siebie, dopiero w drugiej kolejności poszukiwać przyczyn niepowodzeń i ograniczeń efektywności w otoczeniu. To Lider zespołu jest odpowiedzialny w pełnej rozciągłości, za pracę swoich podwładnych, za ich rozwój, zadowolenie, reakcje i postawy, pozytywnie wpływając przez to na sprawne funkcjonowanie każdego z pracowników, jak i całego działu. To Lider może tworzyć dla swoich pracowników właściwe warunki środowiskowe pracy, jak też oddziaływać na nich na poziomie psychologicznym. To Lider, może być mentorem, opiekunem, jak i coachem dla swoich pracowników. Jeśli nasuwa Ci się refleksja, że od dłuższego czasu drepczesz w miejscu, bez przekonania i wiary, że cokolwiek można poprawić – weź udział w naszym szkoleniu i przekonaj się, na jakim etapie znajdujesz się Ty i Twój zespół i zobacz, jak szybko i skutecznie można rozwinąć swoje kompetencje w profesjonalnym zarządzaniu zespołem księgowym.
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest nabycie i utrwalenie wiedzy w obszarze zarządzania personelem realizującym swoje zadania zawodowe w działach finansowych, księgowych i pokrewnych. Ma na celu wzmocnienie kompetencji interpersonalnych osób zarządzających w obszarach szeroko pojętej komunikacji i motywacji, podniesienie efektywności osobistej oraz dostarczenie narzędzi pomocnych w radzeniu sobie ze stresem i emocjami związanymi z kształtowaniem relacji pracowniczych w specyficznych warunkach środowiska pracy.
ADRESACI SZKOLENIA
METODYKA SZKOLENIA
PROGRAM SZKOLENIA
1. Funkcje lidera – przywództwa można się nauczyć!
• Różnica pomiędzy zarządzaniem a przywództwem – jak stać się liderem w zespole księgowym?
• Kompetencje interpersonalne pomocne w budowaniu pozycji przywódcy.
• Określenie indywidualnego zakresu zadań związanych z funkcjonowaniem w roli lidera w księgowości.
2. Motywowanie pracowników w księgowości – jak osiągnąć pełne zaangażowanie pracowników w realizację zadań zawodowych?
• Wpływ postawy życiowej i pozytywnego myślenia na efektywność zawodową – jak motywować ludzi pracujących w księgowości?
• Co motywuje moich pracowników? Specyficzne uwarunkowania psychofizyczne niezbędne w pracy księgowego.
• Typologia pracowników ze względu na typy osobowości – praktyczne wykorzystanie teorii Williama Marstona (najlepiej charakteryzującej pracowników w środowisku zawodowym).
• Typy pracowników w księgowości.
• Tworzenie warunków optymalnego zaangażowania do pracy w specyficznym obszarze wiedzy finansowo- księgowej.
3. Kierowanie zespołem księgowym – praktyczne sposoby zarządzania w różnych sytuacjach zawodowych oraz w relacji z różnymi pracownikami:
• Charakterystyka pracy w księgowości – priorytety i ograniczenia wynikające ze specyfiki obszaru.
• Proces budowania zespołu pracowniczego – koncepcja B. Tuckmana.
• Ewolucyjny model kierowania – koncepcja K. Blancharda w praktyce.
4. Delegowanie zadań i egzekwowanie skuteczności pracowników – narzędzia rozwoju pracowników i rozwijania ich kompetencji:
• Specyfika czynności zawodowych w pracy księgowego i jej wpływ na poziom efektywności jednostki i zespołu.
• Wytyczanie zadań a delegowanie: komu, co delegować?
• Ocena – jako narzędzie wsparcia pracy jednostki i zespołu – konstruktywna pochwała i krytyka.
• Rola informacji zwrotnych w procesie rozwoju pracowników.
5. Komunikacja interpersonalna – fundamentalne narzędzie pracy w służbach księgowych:
• Definicja oraz model procesu komunikacji – jak wygląda w dziale księgowym w odróżnieniu od innych działów organizacji?
• Schematy komunikacyjne jako elementy krytyczne w budowaniu partnerskich relacji.
• Model procesu komunikacji interpersonalnej a model komunikacji w organizacji – dlaczego nie wszyscy są skuteczni?
6. Trudne sytuacje w kontaktach z innymi działami:
• Źródła występowania napięć i trudności we współpracy księgowości z innymi działami organizacji a rola lidera.
• Rodzaje barier komunikacyjnych – w jaki sposób „specjalistyczna” wiedza księgowa wpływa na proces zrozumienia komunikatów przez innych partnerów w firmie.
• Błędy w komunikacji – co stwarza dodatkowe trudności komunikacyjne w działach finansowo-księgowych oraz w relacji z innymi działami.
• Budowanie postawy asertywnej, czyli jak unikać agresji i uległości w relacjach z partnerami księgowości – lider wzorem do naśladowania.
• Sposoby usprawnienia współpracy księgowości z pozostałymi komórkami organizacyjnymi.
7. Zarządzanie emocjami, stresem oraz sytuacjami konfliktowymi:
• Źródła i natura stresu – stres w dziale finansowym/księgowym (mechanizmy i specyfika).
• Temperament i osobowość a poziom i nasilenie stresu.
• Strategie i style radzenia sobie ze stresem.
• Jak powstaje konflikt – przyczyny konfliktów – funkcje konfliktów.
• Rola szefa w radzeniu sobie z konfliktem.
• Techniki rozwiązywania konfliktów.
Andrzej Zdanowski
Od kilkunastu lat tworzy i prowadzi zespoły sprzedażowe wyznając zasadę Napoleona Bonaparte, że „ armia baranów dowodzona przez lwa, jest skuteczniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana”. Jego atuty to bogate doświadczenie i praktyka w zarządzaniu grupami sprzedażowymi. Liczne nagrody oraz referencje od firm będących liderami rynku potwierdzają te osiągnięcia.
Na swoim koncie ma liczne szkolenia i kursy z zakresu sprzedaży. Posiada przygotowanie merytoryczne do prowadzenia szkoleń z zakresu sprzedaży, negocjacji, motywacji, sondowania potrzeb, rekrutacji pracowników potwierdzone certyfikatami. Ukończył kurs menadżerski z cyklu „Licencja na kierowanie” organizowany przez Centrum Edukacji INFOR Training i Wyższą Szkołę Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie (prowadzone m.in. przez Zbigniewa Nęckiego, Roberta Krolla, Roberta Busztę, Joannę Heidtman i Marka Skałę). Kurs z zakresu coachingu prowadzony przez Andrzeja Szulca. W 2014/2015r. ukończył Akademię Profesjonalnego Coachingu.
Na zaproszenie rządu kanadyjskiego odbył w Kanadzie miesięczny kurs trenerski w ramach projektu The Canadian International Development Agency oraz The Internacional Livestock Management Schools. Projekt przygotowywał uczestników do zarządzania, szkolenia i prowadzenia zespołów producentów rolnych.
Swoim doświadczeniem menadżerskim dzieli się na łamach portali internetowych i gazet. Za serię artykułów na tematy publicystyczne został 3-krotnie wyróżniony w plebiscycie czytelników SIR. Dla portalu www.treco.pl pisał porady w cyklu „Od menadżera do trenera”.
"Uczestnicy moich szkoleń podkreślają umiejętność przekazywania aktualnej wiedzy w oparciu o konkretne przykłady oraz własne doświadczenie. Stawiam na praktykę i kształtowanie konkretnych umiejętności wychodząc z założenia, że sama wiedza nie wystarczy do osiągnięcia założonego celu. Z tego wynika forma prowadzonych przeze mnie szkoleń, która pozwala uczestnikom nabyć i wyćwiczyć pożądane zachowania."
Z wiedzy i doświadczenia eksperta skorzystali m.in.: ZIBI, Ilpol, Deutsche Bank, Tarczyński SA, S – cabling, Techmet, Uniwersytet Marii Curie- Skłodowskiej, Carl Zeiss, Dekspol Września, SIKLA, Edpol Hurt Motoryzacyjna, Ojega, Komagra, Rational Polska, PGNiG Wrocław, MetApmlico Life, PSS Społem, Top Service, GoldenLine, Toys R Us, PPHU Specjał, PartnerXXI, Premium Trade, Instytut Wzornictwa Przemysłowego, PriceWaterhouseCoopers, OBR Backer, KERMI, Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie, PUK Tónsmeier, PKPP Lewiatan, Bauformat, T-MOBILE, PB Ambit, HILTON Inn Garden, BBI Development NFI S.A., SuperPHARM, PAROC, General Electric Centrum Projektowania Silników Lotniczych, Szwedzkie Biuro Techniczne, Agata Meble, Eurogate, PKF Consult, Brunata, Inter Cars, AmRest, Jaga Polska, Lubawa SA, EXPO XXI, Matras, Japan Tobacco International, AUCHAN Polska, Itella, Senator Polska, Staropolskie Wędliny, Martifer Polska, TRIAS Sp z o.o., Boxes Prestige, MM Neupacking, Edpol, ZETO, PGNiG Zgorzelec, PREMA Kielce, Makromed, Grupa Condohotel, Tubądzin Management Group Sp. z o.o., T-MOBILE, Defo, Lentex, Carrefour Polska, JYSK, Profi, PGE.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl