z elementami autoprezentacji. mowy ciała, sztuki wystąpień publicznych i osobistego PR
Skuteczna komunikacja to klucz do sukcesu w wielu dziedzinach. Sposób w jaki się komunikujemy, budujemy relacje, przekazujemy i odczytujemy różne sygnały determinuje sukces. Znajomość mowy ciała, umiejętność wykorzystania i interpretowania gestów i ruchów naszych partnerów buduje naszą pozycję i autorytet, zapewniając większą świadomość otoczenia. Autoprezentacja to sztuka zaprezentowania siebie w oparciu o wykorzystanie zasady atutu. Odpowiednie przygotowanie gwarantuje powodzenie podczas rozmów face to face jak również dyskusji w większym gronie, wystąpień publicznych oraz wystąpień medialnych. Umiejętność odpowiadania na trudne pytania w oparciu o wykorzystanie technik kierowania wrażeniem i unikania sytuacji kryzysowych często staje się niezbędna w obliczu trudnych rozmów, które prowadzimy. Wykorzystanie i unikanie technik manipulacyjnych pozwala na łatwiejsze zarządzanie komunikacją. Public Relations osobisty to wiedza, którą posiłkują się osoby publiczne, politycy i menedżerowie. Pozwala zbudować i zachować pożądany przez nas wizerunek niezbędny w procesie efektywnej komunikacji.
SZKOLENIE PRZEZNACZONE JEST DO
Osób, które chciałyby zgłębić tajniki skutecznej komunikacji i wykorzystać nabytą wiedzę w kontaktach interpersonalnych.
CELE SZKOLENIA
Uczestniczy szkolenia poznają zasady i techniki z obszaru komunikacji werbalnej i niewerbalnej: mowy ciała, umiejętnego doboru słów i kierowania wrażeniem poprzez wypowiedzi, zachowania w sytuacjach trudnych, odpowiedniego przygotowania i stworzenia przewagi wizerunkowej, zachowania w kontaktach z przedstawicielami mediów. Celem dodatkowym szkolenia będzie przekazanie wiedzy z obszaru komunikacji wizerunkowej (nasz strój, wykorzystywane dodatki, nasze otoczenie).
PROGRAM SZKOLENIA
1.Wprowadzenie do komunikacji
• rola komunikacji
• kreowanie właściwych przekazów
• błędy w komunikacji
• jak ich unikać i na co zwracać uwagę
2.Komunikacja werbalna i niewerbalna
• różnica i potencjał obu form komunikacji
• studium przypadku
• analiza wystąpień i mowy ciała
• analiza materiałów prasowych i telewizyjnych
• praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania atutów obu form komunikacji
3.Public relations
• informacje praktyczne dotyczące spójnego kreowania wizerunku i komunikacji
• komunikacja jako element PR
4.Cele PR i komunikacji
• wyznaczanie celów komunikacyjnych i sposoby ich realizacji,
• tworzenie planów i strategii tematycznych odpowiadających bieżącym i długofalowym potrzebom
5.Analiza przypadków
• studium przypadków wystąpień osób publicznych
• wspólna analiza atutów komunikacyjnych i elementów niewskazanych
6.Wnioski i wspólne budowanie profilu osoby skutecznie komunikującej się na różnych płaszczyznach
7.Zasady autoprezentacji
• praktyczne porady dotyczące autoprezentacji i wzmocnienia komunikacji atutami indywidualnymi
• rozpoznanie i wykorzystanie atutów
8.Elementy i kanały komunikacyjne wzmacniające nasz przekaz i wizerunek (strój, słowa klucze, sposób mówienia, atrybuty)
• omówienie na przykładach z życia codziennego oraz z życia publicznego oddziaływania atrybutów i wzmacniania swoich możliwości komunikacyjnych
9.Omówienie zasad wystąpień medialnych i publicznych
• jak dobrze wystąpić przed kamerą
• jak komunikować się z różnymi typami mediów (dziennikarz prasowy, telewizyjny, radiowy – różnice)
10.Omówienie technik manipulacyjnych stosowanych przez oponentów, dziennikarzy, rozmówców
• techniki manipulacyjne stosowane w procesie komunikacji
• jak je wykorzystać i jak ich unikać
11.Wskazówki praktyczne na temat zachowania w sytuacjach trudnych (uwzględnienie podstaw dotyczących prowadzenia rozmów biznesowych, negocjacji, zachowania podczas konferencji prasowych)
• jak odpowiedzieć na trudne pytania
• jak komunikować się w sytuacji kryzysowej
• jak stworzyć dobrą atmosferę w relacji z rozmówcą
• jak uniknąć stresu
• jak przygotować się do wystąpienia i jak komunikować się minimalizując związany z tym stres
12.Trening indywidualny – rozmowa „szkoleniowa” z trenerem
13.Analiza treningu i analiza wystąpień z uwzględnieniem ponownego zaprezentowania się uczestników, po otrzymaniu informacji zwrotnej na temat poziomu komunikacji
14.Podsumowanie przedstawionych informacji i zagadnień mające na celu utrwalenie wiedzy
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl