Naucz się szukać, oceniać i zdobywać najlepszych kandydatów do pracy w Twojej firmie
Założenia i cele szkolenia
Głównym celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu doboru pracowników, strategii selekcyjnych, przeprowadzania rozmów selekcyjnych i procedur Assesment Center, które to elementy tworzą kompleksowy interaktywny program.
Korzyści dla uczestników szkolenia
PROGRAM SZKOLENIA
1. WSPÓŁCZESNE TRENDY I NARZĘDZIA W PROCESIE REKRUTACJI I SELEKCJI
• wprowadzenie do procesu rekrutacji i selekcji
• etapy rekrutacji i selekcji
• model efektywnego doboru pracowników (tworzenie profilu kompetencyjnego idealnego kandydata)
• dopasowanie kandydata do kultury organizacyjnej firmy
• tworzenie wizerunku organizacji na rynku pracy – brand marketing naszej firmy
• zmiany rynkowe a pozycja rekrutera w przedsiębiorstwie (specjaliści ds. rekrutacji jako partnerzy biznesowi dla wszystkich działów w firmie)
• co można a czego nie można – aspekty prawne procesu naboru
2. PROCES REKRUTACJI
• etapy procesu rekrutacji
• tworzenie przyciągających talenty ogłoszeń rekrutacyjnych
• sprawdzanie referencji
3. PROCES SELEKCJI
• metody selekcji i ich wartość prognostyczna
• analiza CV – na co zwracać szczególną uwagę
• wykorzystanie testów podczas selekcji – testy psychologiczne, testy wiedzy
• próbki pracy – jak je tworzyć i wykorzystywać
• metoda Assesment Center – koncepcja, przeprowadzenie i wykorzystywanie centrum oceny w procesie rekrutacji i selekcji
• nowoczesne narzędzia selekcji – czyli kreatywne sposoby na przyciągnięcie talentów
4. TECHNIKI ROZMOWY SELEKCYJNEJ OPARTEJ NA KOMPETENCJACH
• rodzaje rozmów selekcyjnych
• struktura rozmowy oparta na kluczowych kompetencjach niezbędnych na danym stanowisku
• znaczenie przygotowania osoby rekrutującej do profesjonalnego wywiadu selekcyjnego
• rodzaje i waga pytań podczas rozmowy
• style komunikowania się – czyli jak efektywnie rozmawiać z każdym kandydatem
5. ASSESMENT CENTER – jako metoda definiowania kompetencji
• centrum Oceny – zasady, przeprowadzanie i wykorzystywanie w procesie selekcji
• specjalista ds. rekrutacji asesorem w procesie AC – podstawowe kompetencje oceniającego
• udział w przykładowym AC – wnioski, metody oceny
6. 5 NAJCZĘSTSZYCH BŁĘDÓW W PROCESIE REKRUTACJI I SELEKCJI
• błędy psychologiczne – jak ich unikać
• błędy wynikające z niedokładnego przygotowania
7. WYBÓR WŁAŚCIWEGO KANDYDATA
• co się liczy dla współczesnych kandydatów do pracy – poznanie „motywatorów” do pracy współczesnych pracowników
• metody podejmowania decyzji o zatrudnieniu – czy sam instynkt wystarczy
• składanie oferty pracy
• przygotowywanie planu na pierwsze dni pracy nowego pracownika
8. PODSUMOWANIE SZKOLENIA – INDYWIDUALNY PLAN DZIAŁAŃ
METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ
• zasada 80/20 (zajęcia praktyczne / zajęcia teoretyczne)
• ćwiczenia i gry szkoleniowe
• analiza przypadku
• wykład z prezentacją multimedialną
• rozmowa moderowana/ dyskusja
• warsztaty w grupach
• ankiety, kwestionariusze
Wybitny ekspert z tej tematyki
Dyplomowany trener biznesu, doświadczony menedżer i ekspert w dziedzinie Zarządzania Zasobami Ludzkimi, doradca projektów HR i rozwoju pracowników, coach wizerunku zawodowego. Absolwentka wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Europejskiej o specjalności coach i trener biznesu. Posiada dyplom Francuskiej Szkoły Stylizacji i Budowania Wizerunku w Krakowie. Ekspert merytoryczny i współautor platformy internetowej w dziedzinie rozwiązań rekrutacyjnych INSPEO.
Od ponad 14 lat zajmuje się sprawami rozwoju personelu w zakresie motywowania, rekrutacji, szkoleń, systemów rozwoju pracowników tj.: oceny okresowe, systemu premiowe, systemy budowania identyfikacji pracowników z firmą – wizerunek pracownika, wewnętrzny PR.
Od 2004 roku trener szkoleń miękkich, wykładowca, doradca zawodowy i wizerunkowy, ekspert w dziedzinie ZZL. Zrealizowała ponad 10 tysięcy godzin szkoleniowych, najważniejszymi klientami są m.in.:
CHI Polska (coffeeheaven)- sieć kawiarni (aktualnie Costa Coffee), Pijalnie Wedel Polska, 5aSec Polska – międzynarodowa sieć pralni, Metsa Tissue – skandynawski producent wyrobów papierowych, Glitter Polska – międzynarodowa sieć sklepów z biżuterią i dodatkami do włosów, Cyfrowy Polsat - Uniwersytet Jagielloński (Wszechnica UJ), Blycolin Polska – usługi dla hoteli, Opek Polska (obecnie Fedex Polska), Reporter Young – ogólnopolska sieć sklepów odzieżowych dla dzieci i młodzieży, Małopolski Inspektorat Służby Więziennej, Tauron Polska, Mall Sp. zo.o., Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Polska Agencja Rynku Rolnego.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl