czyli jak nie wypalić się w pracy i radzić sobie w trudnych sytuacjach
Syndrom wypalenia zawodowego to problem obejmujący swoim zasięgiem najczęściej ludzi wyjątkowo zaangażowanych w swoją pracę, aktywnych, pracujących w szczególnie wyjątkowych warunkach. Wypalenie, czasami nazywane też syndromem wyczerpania, w ostatnich latach stało się popularnym pojęciem wśród osób zawodowo trudniących się udzielaniem pomocy lub związanych z instytucjami świadczącymi usługi na rzecz społeczeństwa. Wypalenie zawodowe, syndrom wypalenia zawodowego - występuje, gdy praca przestaje dawać satysfakcję, pracownik przestaje się rozwijać zawodowo, czuje się przepracowany i niezadowolony z wykonywanego zajęcia, które niegdyś sprawiało mu przyjemność.
W TRAKCIE TRENINGU ZAJMIEMY SIĘ M.IN.:
PROGRAM SZKOLENIA
1. WPROWADZENIE – CZYM JEST WYPALENIE ZAWODOWE
• Czym jest zjawisko stresu i jakie są jego konsekwencje dla funkcjonowania zawodowego i osobistego pracownika?
• Jak stres warunkuje zjawisko wypalenia zawodowego?
• Dystres i eustres
• Codzienne życie ze stresem – konieczność, potrzeba czy choroba
2. ZAWODOWE I POZAZAWODOWE ŹRÓDŁA STRESU I WYPALENIA ZAWODOWEGO. IDENTYFIKACJA ŹRÓDEŁ. WPŁYW STRESU NA NASZE ZACHOWANIE. PRZYCZYNY I KONSEKWENCJE
• Czynniki sprzyjające wypaleniu? Np. ludzie, czas, zadania i projekty. Identyfikacja źródeł wypalenia w pracy zawodowej i życiu prywatnym
• Zawodowe i pozazawodowe źródła stresu i wypalenia zawodowego
• Diagnoza indywidualnych źródeł stresu i wypalenia zawodowego
• Specyfika i charakter pracy, a stres i ryzyko wypalenia zawodowego
• Działanie poza „kręgiem wpływu”
• Objawy i konsekwencje stresu krótkotrwałego i długotrwałego
3. PROFILAKTYKA ANTYSTRESOWA I TECHNIKI PRZECIWDZIAŁANIA WYPALENIU. POZNAWCZE METODY RADZENIA SOBIE Z NAPIĘCIEM
• Konstruktywne i niekonstruktywne metody rozładowywania napięć stosowane dziś.
• Racjonalne i irracjonalne poglądy na swój temat – (do wyboru)
• Techniki komunikacyjne. Stres płynący z relacji z innymi ludźmi – niezrozumienie się, konflikty interpersonalne, niejasne komunikaty, niejasne cele.
4. PODSTAWOWE ZASADY ORGANIZACJI CZASU JAKO JEDNO Z NARZĘDZI ZAPOBIEGANIA STRESOM – (OPCJONALNIE)
• Zarządzanie czasem w procesie kontrolnym – punkty krytyczne
• Ważne czy pilne? – kryteria wyodrębniania priorytetów
• Pułapki czasowe – jak radzić sobie z pożeraczami czasu
5. PODSUMOWANIE SZKOLENIA. INDYWIDUALNY PLAN DZIAŁANIA.
METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ
Szkolenie zawiera 80% zajęć treningowych. Są to praktyczne ćwiczenia gwarantujące opanowanie umiejętności w danym zakresie tematycznym. 20% to wykłady interaktywne wprowadzające poszczególne tematy. Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową, w której wykorzystuje się: dyskusje moderowane, pracę w podgrupach, pracę indywidualną, mini wykłady, pogadanki, mapy myśli, demonstracje, metafory, kwestionariusze, ćwiczenia i omówienia ćwiczeń.
Dorota Dańczak Król
Doświadczony trener i szkoleniowiec. Certyfikowany CoachNormanBenettAcademy oraz EMCC z siedzibą w Londynie (European Mentoring and Coaching Council). Magister Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Personelem. Na co dzień zajmuje się kontaktami handlowymi z klientami firmy (w tym także kluczowymi klientami), aktywną sprzedażą i promocją produktów firmy, prezentacją oferty, negocjacjami oraz obsługą klienta. Wysokooceniany trener szkoleń sprzedażowych, z obsługi klienta (bezpośredniej i telefonicznej), komunikacji interpersonalnej, wypalenia zawodowego, sztuki prezentacji i wystąpień publicznych, z zakresu coachingu. Aktywnie uczestniczy w procesach rekrutacji, assessment i development center, współpracuje w przygotowaniu i prowadzeniu badań wewnątrz organizacji (min. badania tajemniczy klient) oraz badań na zewnątrz organizacji (badania satysfakcji klientów), współpracuje przy wdrażaniu systemów kompetencji, motywacyjnych, ocen.
Zrealizowała ponad 3000 h szkoleń i warsztatów, m.in:
- szkolenia wewnętrzne min. dla: BGŻ SA, Biuro Informacji Kredytowej SA, RWE STOEN SA, ABC Data, FM Dental, Abbott, SKANSKA, Konkret Sp. z o.o., Inspirion Sp. z o.o., Kulik Sp. z o.o., Pragma Inkaso SA, Bank Gospodarstwa Krajowego, Tauron Dystrybucja S.A.
- szkolenia otwarte min dla pracowników: PZU SA, PKO SA, WARS SA, Leroy Merlin, Carrefour Polska, Eurozet SA i wielu innych.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl