charyzmatyczne zarządzanie zespołem w obliczu zmiany z Tomaszem Piotrem Sidewicz
Trudne sytuacje w biznesie wymagają od menedżerów umiejętności podejmowania trudnych decyzji. Trudne decyzje wymagają odwagi. Winston Churchill powiedział, że jeśli w życiu brakuje odwagi, to inne cechy są bez znaczenia. Tyle tylko, że sama odwaga przy braku kompetencji to istne samobójstwo. Gdyby zadać pytanie, za co menedżerowie dostają swoje wypłaty, to z pewnością można powiedzieć, że za to, żeby podejmowali trudne decyzje. Oczywiście, wymaga to od nich poznania faktów, analizy zagrożeń, dobrej intuicji i przygotowywania ich zespołów na nieoczekiwane sytuacje. Teoretycznie to wszystko jest oczywiste. A jak wygląda to w praktyce wie każdy, kto pracuje w obszarze zarządzania. Błędów menedżerom można zarzucać wiele, że zwlekają z decyzjami, że nie mają planu B, że nie chcą utracić kontroli nad zespołem, albo że jest im tak wygodnie, żeby grać bezpiecznie. Tyle tylko, że taka jest natura ludzka. Ma być bezpiecznie i przewidywalnie.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW
Praktyczny charakter treningu pozwala uczestnikom zobaczyć i poczuć na własnej skórze jakie obszary ich umiejętności wymagają szlifu oraz jak mogą radzić sobie w sytuacjach, kiedy silny stres pozbawia ich komfortu swobodnego działania i podejmowania trudnych decyzji.
PROGRAM SZKOLENIA
ZANIM NASTANIE KRYZYS – CZY JESTEŚ PRZYGOTOWANY?
• Jaka jest Twoja jakość emocjonalna i jaki ma wpływ na twoją efektywność życiową?
• Samoocena i samoświadomość – czy wiesz co jest Twoją kluczową kompetencją?
• Wpływ kluczowej kompetencji na umiejętność działania w stresie
• Stres w Twoim życiu – co z nim robisz i jak bardzo się oszukujesz, że umiesz nim zarządzać?
• Asertywność to wrodzony talent czy nabyta umiejętność?
• Porażki – wyzwania – frustracja – poczucie szczęścia – czy jesteś przygotowany na wyzwanie?
• Czy wiesz w czym jesteś najlepszy? auto diagnoza/ćwiczenie
MÓWISZ, ŻE UMIESZ SIĘ KOMUNIKOWAĆ A W STRESIE?
• Co mówi o Tobie Twoja autoprezentacja i jaki ma wpływ na interakcje z innymi w grupie?
• Twoje interakcje z innymi – jak sobą zarządzać, żeby osiągnąć postawione cele i nie wchodzić innym w drogę - analiza video case
• Emocje pozytywne oraz negatywne i ich wpływ na komunikację interpersonalną - analiza video case
• Czy komunikacja to wywieranie wpływu? - spojrzenie na komunikację interpersonalną nie tylko jako formę wymiany informacji ale przede wszystkim jako formę wywoływania określonych reakcji. Proste ćwiczenie pokazuje, że każda forma komunikacji to forma wywierania wpływu!
• Budowa zaufania w grupie objętej sytuacją kryzysową
TRUDNE SYTUACJE A DECYZJE I EMOCJE
• Co jest niezbędne do podejmowanie trafnych decyzji?
• Dojrzałość emocjonalna a dupochronienie i spychologia na innych
• Dlaczego zwlekamy z podejmowaniem decyzji?
• Dlaczego niepodjęcie decyzji jest podjęciem decyzji - analiza video case
• Emocje pozytywne oraz negatywne i ich wpływ na podejmowanie decyzji - analiza video case
• Dysonans decyzyjny i jego wykorzystanie w wywieraniu wpływu/negocjacjach - analiza video case
• Mętlik w głowie – jak się ogarnąć?
KRYZYS A PLAN DZIAŁANIA
• Zbierz informację, żebyś się nie oszukał
• Skuteczny plan reagowania kryzysowego
• Plan działania – czego nigdy nie przewidzisz?
• Czujesz, że jesteś naciskany – co mówi Twoja intuicja? - analiza video case
• Kryzys a konflikt interesów – kiedy emocje biorą górę i w ruch idą argumenty siły
KRYZYS A DZIAŁANIE I ZARZĄDZANIE
• Zarządzanie czasem, ludźmi i otoczeniem w stresie (kryzysie)
• Dlaczego ludzie zawodzą pomimo dobrego planu?
• Najczęstsze błędy zarządzających kryzysem – czy można ich uniknąć?
• Dlaczego musisz mieć autorytet, żeby móc zarządzać innymi?
• Świadoma budowa własnego autorytetu zanim nadejdzie kryzys
• Kierowanie grupą, delegacje, rozliczanie i wzmacnianie
• Już po kryzysie – co robisz z nagromadzonym stresem?
• Różne osobowości to różne odreagowywanie stresu – czego musisz unikać
• Podsumujmy to co wiemy o sobie - Pytania i odpowiedzi - analiza strategii stosowanych przez uczestników w ćwiczeniach na bazie osiągniętych wyników. Zakończenie treningu
METODY PRACY, KTÓRE SĄ STOSOWANE PODCZAS SZKOLENIA
Szkolenie składa się z 3 modułów –
• Teoretycznego, który pozwala ugruntować swoją wiedzę i zrozumieć interdyscyplinarność własnej natury (20% czasu szkolenia)
• Analitycznego, którego celem jest analiza wybranych case study przedstawiających w 100% naturalne sytuacje zarejestrowane na materiale VIDEO (40% czasu szkolenia)
• Praktycznego, związanego z prawdziwym treningiem poza strefą własnego komfortu. Trening jest tak prowadzony przez trenera aby sprawdzić przede wszystkim charakter (postawa), pewność siebie, asertywność, podatność na wpływ ze strony innych i umiejętność wpływania na innych, komunikowania swoich stanowisk i perswadowania, zarządzania emocjami, itp.
• W trakcie treningu stworzone są naturalne warunki do działań zmierzających do naturalnych (nie scenkowych) zachowań uczestników, po to aby móc dać każdemu obiektywną informację zwrotną.
• Emocje oraz postawy uczestników wpływają na innych w trakcie treningu. Zaletą treningu jest jego naturalność, ponieważ to uczestnicy tworzą tworzą jego zasady.
• Zaangażowanie w trening gwarantuje uzyskanie obiektywnej odpowiedzi dotyczącej dalszych obszarów rozwoju i pracy nad sobą.
TOMASZ PIOTR SIDEWICZ
wybitny ekspert w dziedzinie zarządzania, perswazji, wywierania wpływu i negocjacji. 25 lata życia zawodowego, w tym 24 lat pracy na własny rachunek wykształciły w nim przekonanie, że sztuka zarządzania nie sprowadza się do wydawania rozkazów i grożenia palcem. Sukces w zarządzaniu wymaga znajomości ludzi, ich motywacji, predyspozycji i kompetencji. Bez znajomości ludzkiej natury nie ma mowy o sukcesie w zarządzaniu. Specjalizuje się w podnoszeniu efektywności menedżerów. Posługuje się mottem "W biznesie mam tylko to co sam wynegocjuję".
Dzieli się wiedzą i doświadczeniem z handlowcami, kupcami i menedżerami, którzy widzą potrzebę rozwoju swoich kompetencji. Szkolenia, które prowadzi to poligon praktycznych i często trudnych doświadczeń, nie omawianie wyświetlanych slajdów.
Wspiera firmy i ich menedżerów w zarządzaniu oraz negocjowaniu wielomilionowych kontraktów (największa transakcja przekraczała 1.400.000.000 PLN).
Posiada dyplom Uniwersytetu w Michigan, z zakresu znajomości języka angielskiego jako drugiego języka.
Doświadczenie zawodowe oraz profesjonalizm potwierdzone są licznymi referencjami od klientów, udziałem w medialnych przedsięwzięciach oraz współpracą ze światem biznesu i mediami.
Autor licznych artykułów dla pism branżowych, takich jak Essence Magazine, Businessman Magazine, Puls Biznesu, Rzeczpospolita z zakresu technik sprzedaży, negocjacji, wywierania wpływu, analizy pisma oraz analizy lingwistycznej wykorzystywanych w biznesie. Wydawca oraz Redaktor naczelny czasopisma internatowego „Wiedza to Władza”.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl