czyli 6 kluczowych kompetencji skutecznego Lidera
Świadomy Przywódca to taki, który jasno stawia granice a nie uważa, że pracownicy się ich domyślą, wspiera a nie wyręcza, nagradza a nie schlebia, egzekwuje a nie krzyczy, udziela jasnych informacji, a nie krytykuje, a także wyciąga konsekwencje i umie odmawiać. Głównym celem szkolenia jest zwiększenie własnej efektywności i skuteczności jako przywódcy/lidera zespołu dzięki wykorzystaniu najważniejszych kompetencji przywódczych.
Uczestnicy szkolenia:
PROGRAM SZKOLENIA
1. UCZMY SIĘ OD NAJLEPSZYCH – CO NAJWIĘKSI MENEDŻEROWIE NA ŚWIECIE ROBIĄ INACZEJ
• 6 atrybutów skutecznego i inspirującego przywódcy
• Pożądane kompetencje na stanowisku lidera warunkujące sukces – jak je wypracować i rozwinąć
• Przywództwo jako proces – bycia liderem można się nauczyć
• Twoje mocne strony jako lidera – autodiagnoza własnego stylu zarządzania
2. Atrybut I – LIDER AUTORYTET
• Wartości i postawa lidera
• Pozytywny / negatywny wpływ lidera na zespół pracowników – odpowiedzialność lidera
• Budowanie zaufania – przewodzenie poprzez przykład – jak być wzorem dla innych
• Jak osiągnąć mistrzostwo – indywidualny Action Plan rozwoju Ciebie jako Przywódcy
3. ATRYTUT II – LIDER ENTUZJASTA I INSPIRATOR
• Nastawienie do pracy – wewnętrzna motywacja lidera
• Jak zarażać entuzjazmem
• Jak budować kulturę organizacyjną zorientowaną na rozwiązywanie problemów i innowacyjność
• 3 filary sukcesu
• Lider – kreator i koordynator zmian – jak przygotować pracowników do zmian zachodzących w przedsiębiorstwie
4. ATRYBUT 3 – LIDER FILAR ZESPOŁU
• Każdy pracownik jest ważny – określanie ról zespołowych pracowników. Test autodiagnostyczny na podstawie ról zespołowych wg. M. Belbina
• Przywództwo sytuacyjne wg Kena Blancharda – techniki przewodzenia pracownikom o różnym poziomie doświadczenia i zaangażowania)
• Delegowanie zadań i celów indywidualnych i zespołowych – metoda SMART. Mierzalność celów – zasada tworzenia wymiernych wskaźników
5. ATRYBUT 4 – LIDER COACH
• Różnice między dyrektywnym a coachingowym stylem zarządzania
• Obszary pracy lidera coacha – czyli w jaki sposób skuteczny przywódca może zarządzać rozwojem i poczuciem odpowiedzialności u pracowników
• Zadawanie pytań w coachingu zarządczym – pytam, żeby się dowiedzieć/ żeby zrozumieć
6. ATRYBUT 5 – LIDER INTELIGENTNY EMOCJONALNIE
• Jak kierować emocjami swoimi i innych
• Higiena pracy lidera – dbałość o stan emocjonalny i fizyczny
• Umiejętność budowania relacji – jako podstawa budowania zaufania i otwartości we współpracy z innymi
• Plan rozwoju osobistego
• Doskonalenie technik komunikacji werbalnej i niewerbalnej – precyzyjna komunikacja w praktyce – jakich błędów unikać
7. ATRYBUT 6 – LIDER MOTYWATOR
• Mechanizmy motywacji – motywacja finansowa i poza finansowa
• Autorytety na tropie skutecznych narzędzi motywacji – A. Maslow, F. Herzberg, K. Blanchard, S. Covey i inni
• Pozytywna informacja zwrotna – moc pochwał
• Negatywna informacja zwrotna – jak udzielać motywującej do działania krytyki
8. PODSUMOWANIE SZKOLENIA – INDYWIDUALNY PLAN DZIAŁAŃ
Metody szkolenia
• zasada 80/20 (zajęcia praktyczne / zajęcia teoretyczne)
• ćwiczenia i gry szkoleniowe
• analiza przypadku
• wykład z prezentacją multimedialną
• rozmowa moderowana/ dyskusja
• warsztaty w grupach
• ankiety/ kwestionariusze
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl