Budowanie pozycji lidera jest bardzo ważnym i dalekowzrocznym działaniem mającym na celu stworzenie organizacji nastawionej na rozwój i dążącej do ciągłego doskonalenia się. Skoro to jest takie oczywiste to dla czego takie trudne? Bycie liderem to nie tylko umiejętność komunikacji czy bycia asertywnym. To również budowanie narzędzi, które pomogą podległemu personelowi realizować się w firmie i przestrzegać wartości, które wynikają z ich przekonań a nie przymusu. Asertywność to umiejętność wyrażania własnych uczuć, opinii, pragnień w różnych sytuacjach zawodowych w sposób otwarty i pozbawiony lęku, a zarazem respektujący uczucia i postawy innych. Asertywny lider to taki który jasno stawia granice a nie uważa, że pracownicy się ich domyślą, wspiera a nie wyręcza, nagradza a nie schlebia, egzekwuje a nie krzyczy, udziela jasnych informacji, a nie krytykuje, a także wyciąga konsekwencje i umie odmawiać.
SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW
PROGRAM SZKOLENIA
1. Co to znaczy być asertywnym menedżerem /członkiem zespołu?
- wpływ postawy asertywnej lidera na zespół
- asertywny członek zespołu
- rola asertywności w rozwoju własnym, zespołu, organizacji
2. Style zachowań w przypadku braku asertywności
- agresja
- manipulacja
- uległość
- niepokój
3. W kierunku zachowania asertywnego
- główne przyczyny braku asertywności
- identyfikacja moich błędnych zachowań
4. Zachowania asertywne w pracy menedżera
- udzielanie krytyki
- wyrażanie negatywnych uczuć
- odbieranie krytyki
- wyrażanie pozytywnych opinii
- mówienie „nie"
- proszenie o „coś"
- kontakty z kolegami z pracy
- przepraszanie
- niezgodność charakterów
- jasne określanie swoich granic
- trudne rozmowy, narady
5. Jak radzić sobie z trudnymi ludźmi?
- osoba agresywna
- osoba bierna
- potakiwacz
- męczennik
- manipulant
- malkontent
- maruda
6. Przyczyny stresu w pracy menedżera
- obserwacja zachowań i przyczyn stresu
- model stresu MOZ
- stres a satysfakcja z wykonywanej pracy
- identyfikacja stresu
7. Techniki radzenia sobie ze stresem
- techniki oddechowe
- wizualizacja
- przeformułowanie
- autosugestia
- stres w zespole
8. Przygotowanie do sytuacji stresowych z życia menedżera
- prezentacja / wystąpienia publiczne
- trudna rozmowa z pracownikiem / przełożonym
- podejmowanie decyzji
9. Radzenie sobie z gniewem i złością
- przezwyciężanie gniewu i złości
- rozładowywanie negatywnych uczuć
METODY PROWADZENIA SZKOLENIA
Szkolenie ma formę aktywnego warsztatu i treningu umiejętności. Ćwiczenia podlegają analizie i omówieniu przez trenera i grupę, dzięki czemu uczestnicy otrzymują informację zwrotną. Wnioski są przekładane na praktyczne wskazówki do wykorzystania przez uczestników w przyszłości. Podstawowe treści przekazywane są przez trenera w formie wykładu, następnie uczestnicy wykonują indywidualne i grupowe ćwiczenia i zadania praktyczne (ćwiczenia indywidualne i grupowe, odgrywanie ról, testy kompetencyjne i kwestionariusze, gry symulacyjne, dyskusje moderowane, analiza przypadków rzeczywistych i dydaktycznych).
Tomasz Pachoł
Trener - Praktyk. Specjalizujący się w treningach i konsultingu w zakresie poprawy efektywności organizacji produkcyjnych, rozwoju kompetencji menadżerskich z zakresu motywowania, organizowania i planowania, zarządzania czasem oraz oceny pracowniczej. Prowadzi również projekty dotyczące redukcji konfliktów wewnątrz zespołowych i między wydziałowych, przygotowania zespołów do wdrażania nowych projektów oraz podniesienia motywacji pracowników na określone kierunki działania firmy.
Zrealizował ponad 8000 h szkoleń i warsztatów, m.in dla firm:
AVON, B/S/H Bosch und Siemens Hausgerate, Dr. Oetker, ESSELTE, FERROXCUBE Polska, ICI - Akzo Nobel Coatings, INERGY AUTOMOTIVE SYSTEMS POLAND Sp. z o.o., FERRERO, KWH PIPE Poland, KIMBALL ELECTRONICS Poland Sp. z.o.o., SCHUMACHER PACKAGING, SCHNEIDER ELECTRIC Polska Sp. z o.o., SECO/WARWICK S.A., SIEGENIA-AUBI Sp. z o.o., STADLER Rail Polska sp. z o.o., STOLZLE Częstochowa sp. z o.o., TOR-PAL Sp. z o.o., P.W.C. ODRA, WIENERBERGER Ceramika Budowlana sp. z o.o., VORWERK Autotec Polska Sp. z o.o.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl