Zbijanie obiekcji klienta, wywieranie wpływu i zamykanie spotkania w dopasowaniu do typologii osobowości
PROGRAM SZKOLENIA
1. Kim są moi klienci ..? czyli typy osobowości, jak komunikować się z poszczególnym typem osoby , jak zadawać pytania, jakich używać argumentów i jak wywierać wpływ by podjęli decyzje. Testy na typ osobowości, oraz obrazowy miniwykład nt danych typów.
2. Moja wewnętrzna motywacja… czynniki motywujące mnie do działania….czy tylko kasa? Motywowanie do współpracy i większych osiągnięć, wyznaczanie celów i ich realizacja. Zwiększanie identyfikacji pracownika z firmą.
3. Zarządzanie sobą w czasie– organizacja czasu pracy a wydajność, reguły jasno określonego celu, zasada Pareto, 60/40, metoda ALPEN, hierarchia wykonywanych działań w ciągu dnia, moi złodzieje czasu, metoda Eisenhovera.
4. Jak radzić sobie z komunikatami negatywnymi – techniki zbijania obiekcji klienta, udzielanie informacji zwrotnej, wyrażanie własnych uczuć, własnych opinii i przekonań, systemy wartości. Radzenie sobie z reklamacjami.
Radzenie sobie z najczęstszymi przyczynami odmowy padających od klientów, na przykładzie sytuacji z jakimi spotykają się PR.
5. Trudny i roszczeniowy klient:
- tworzenie komunikatu „ja”
- zasady udzielania informacji zwrotnej
- zasady konstruktywnej krytyki
- stawianie granic „trudnemu klientowi”
6. Negocjacje –sposoby (style) prowadzenia negocjacji. Negocjacje miękkie, twarde, oparte na zasadach. W którą grę powinieneś zagrać? Przykłady technik dopasowane do sytuacji. Technika blefu – jeśli kłamiesz to umiejętnie
7. Techniki wywierania wpływu - reguły i techniki wywierania wpływu. Prezentacja reguł i technik perswazji z zastosowaniem omówionych reguł perswazji (implikacje, przeramowanie, ukryte pytania) Inne techniki - słowa klucze, utrwalone wzorce reakcji, metoda dawania wyboru, znaczenie autorytetu pozycji, siły i wpływu autorytetu, metoda kontrastu, reguła wzajemności przysług, metoda zaangażowania i konsekwencji, społecznego dowodu słuszności (pokazywanie pozytywnych technik wywierania wpływu, wyników badań itp.),
8. Zamykanie spotkania– umiejętność rozpoznawania sygnałów o podjęciu decyzji złożenia zamówienia od klienta , techniki zamykania spotkania zamówieniem.
Praktyczne przećwiczenie skutecznych technik zamykania sprzedaży.
Metody pracy warsztatowej dobieramy na podstawie analizy celów szkolenia oraz potrzeb uczestników zajęć.
Szkolenie składa się z 3 modułów – WIEM, UMIEM, ROBIĘ TO. Program szkolenia realizowany jest w formie interaktywnych warsztatów. Dla uczestników oznacza to, że będą brali aktywny udział w warsztacie szkoleniowym poprzez: trening umiejętności, odgrywanie krótkich ról z trenerem i uczestnikami, prace w podgrupach, ćwiczeniach indywidualnych, rozwiązywaniu testów diagnozujących styl pracy. W takcie szkoleń wykorzystywana jest kamera wideo, dla uzyskania pełnej informacji zwrotnej na temat posiadanych i nabytych umiejętności technik sprzedażowych. Metody, które są zastosowane w szkoleniach pozwalają efektywnie ćwiczyć i wzmacniać posiadane przez nich umiejętności, dają też możliwość wspólnego i indywidualnego dochodzenia do właściwych nowych i inspirujących wniosków oraz do przyjemnego przyswajania wiedzy. To, co wyróżnia metodologię szkolenia, to ciągłe utrzymywanie uwagi uczestników i ich zaangażowania na wysokim poziomie. To gwarantuje pełną satysfakcję po szkoleniu i uzyskanie extra samomotywacji do pracy
Andrzej Zdanowski
Od kilkunastu lat tworzy i prowadzi zespoły sprzedażowe wyznając zasadę Napoleona Bonaparte, że „ armia baranów dowodzona przez lwa, jest skuteczniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana”. Jego atuty to bogate doświadczenie i praktyka w zarządzaniu grupami sprzedażowymi. Liczne nagrody oraz referencje od firm będących liderami rynku potwierdzają te osiągnięcia.
Na swoim koncie ma liczne szkolenia i kursy z zakresu sprzedaży. Posiada przygotowanie merytoryczne do prowadzenia szkoleń z zakresu sprzedaży, negocjacji, motywacji, sondowania potrzeb, rekrutacji pracowników potwierdzone certyfikatami. Ukończył kurs menadżerski z cyklu „Licencja na kierowanie” organizowany przez Centrum Edukacji INFOR Training i Wyższą Szkołę Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie (prowadzone m.in. przez Zbigniewa Nęckiego, Roberta Krolla, Roberta Busztę, Joannę Heidtman i Marka Skałę). Kurs z zakresu coachingu prowadzony przez Andrzeja Szulca. W 2014/2015r. ukończył Akademię Profesjonalnego Coachingu.
Na zaproszenie rządu kanadyjskiego odbył w Kanadzie miesięczny kurs trenerski w ramach projektu The Canadian International Development Agency oraz The Internacional Livestock Management Schools. Projekt przygotowywał uczestników do zarządzania, szkolenia i prowadzenia zespołów producentów rolnych.
Swoim doświadczeniem menadżerskim dzieli się na łamach portali internetowych i gazet. Za serię artykułów na tematy publicystyczne został 3-krotnie wyróżniony w plebiscycie czytelników SIR. Dla portalu www.treco.pl pisał porady w cyklu „Od menadżera do trenera”.
"Uczestnicy moich szkoleń podkreślają umiejętność przekazywania aktualnej wiedzy w oparciu o konkretne przykłady oraz własne doświadczenie. Stawiam na praktykę i kształtowanie konkretnych umiejętności wychodząc z założenia, że sama wiedza nie wystarczy do osiągnięcia założonego celu. Z tego wynika forma prowadzonych przeze mnie szkoleń, która pozwala uczestnikom nabyć i wyćwiczyć pożądane zachowania."
Z wiedzy i doświadczenia eksperta skorzystali m.in.: ZIBI, Ilpol, Deutsche Bank, Tarczyński SA, S – cabling, Techmet, Uniwersytet Marii Curie- Skłodowskiej, Carl Zeiss, Dekspol Września, SIKLA, Edpol Hurt Motoryzacyjna, Ojega, Komagra, Rational Polska, PGNiG Wrocław, MetApmlico Life, PSS Społem, Top Service, GoldenLine, Toys R Us, PPHU Specjał, PartnerXXI, Premium Trade, Instytut Wzornictwa Przemysłowego, PriceWaterhouseCoopers, OBR Backer, KERMI, Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie, PUK Tónsmeier, PKPP Lewiatan, Bauformat, T-MOBILE, PB Ambit, HILTON Inn Garden, BBI Development NFI S.A., SuperPHARM, PAROC, General Electric Centrum Projektowania Silników Lotniczych, Szwedzkie Biuro Techniczne, Agata Meble, Eurogate, PKF Consult, Brunata, Inter Cars, AmRest, Jaga Polska, Lubawa SA, EXPO XXI, Matras, Japan Tobacco International, AUCHAN Polska, Itella, Senator Polska, Staropolskie Wędliny, Martifer Polska, TRIAS Sp z o.o., Boxes Prestige, MM Neupacking, Edpol, ZETO, PGNiG Zgorzelec, PREMA Kielce, Makromed, Grupa Condohotel, Tubądzin Management Group Sp. z o.o., T-MOBILE, Defo, Lentex, Carrefour Polska, JYSK, Profi, PGE.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl