czyli jak zwiększyć poziom satysfakcji klienta
Większość Klientów którzy odchodzą do firmy konkurencyjnej odchodzi ze względu na zły poziom standardów obsługi Klienta oraz źle załatwioną trudną sytuację. Na szkoleniu dowiecie się Państwo jak podnosić jakość obsługi i zwiększyć poziom satysfakcji Klientów w kontakcie telefonicznym. Dzięki szkoleniu nabędziecie Państwo umiejętności profesjonalnego i pro klienckiego sposobu obsługi oraz udoskonalicie standardy telefonicznych kontaktów z Klientem, dzięki którym wzmocnicie Państwo pozycję swojej firmy na rynku.
SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO
GŁÓWNYM CELEM SZKOLENIA JEST
NA SZKOLENIU
PROGRAM SZKOLENIA
1. Wprowadzenie w tematykę telefonicznej obsługi klienta
• Telefon – jednokanałowe medium przekazu, wady i zalety, jak to wykorzystywać na co uważać?
2. Głos – podstawowe narzędzie przekazu i umiejętność jego wykorzystywania. Autodiagnoza
• Brzmienie i składniki głosu- intonacja, barwa, modulacja, tempo
• Jak mowę ciała i nastawienie słychać w głosie?
• Jak się prezentuję przez telefon? Jakie znaczenie ma rozpoczęcie rozmowy, efekt pierwszego wrażenia – autodiagnoza
3. Standardy rozmowy telefonicznej- schemat rozmowy telefonicznej (wybrane elementy w zależności od specyfiki stanowiska)
• Przełączanie i przekazywanie rozmów
• Zawieszanie w stan oczekiwania
• Przyjmowanie wiadomości i odpowiedzialność za nią
4. Aktywne słuchanie w rozmowie telefonicznej. Dobra komunikacja sposobem na trudnego klienta. Profilaktyka sytuacji trudnych
• Potrzeba kontroli sytuacji jako ważna potrzeba psychologiczna szczególnie w trakcie rozmowy telefonicznej. Brak kontroli sytuacji jako ważny powód niezadowolenia klienta. Jak w trakcie rozmowy telefonicznej dać klientowi poczucie kontroli sytuacji?
• Style społeczne klientów (Typologia Insights) – jak je rozpoznawać i dopasowywać się do nich? Dostrojenie na poziomie niewerbalnym
• Parafraza, odzwierciedlanie, echo, klaryfikacja – jako profilaktyka i narzędzia radzenia sobie z trudnym klientem
• Siła uzasadnienie w kontakcie z klientem. Dobór argumentów w zależności od typu osobowości
• Torowanie umysłu słowami. Język korzyści. Język pozytywny
• Jakich zwrotów nie używać?
• Słowa wzmacniające efekty i słowa utrudniające porozumienie z klientem
5. O co można zadbać jeszcze?
• Fazy gniewu – o co warto zadbać w rozmowie z klientem. Czy proponowanie rozwiązań zawsze jest skuteczne i trafne? Techniki i narzędzia przydatne na każdym z etapów
• Rola teorii głasków/ teorii łańcucha w komunikacji telefonicznej. Techniki i narzędzia, które lubią klienci
• Nawigacja rozmowy. Rola pytań. Pytania zamknięte vs pytania otwarte. Lejek pytań czyli jak za pomocą pytań pomóc sobie w kontakcie ze zdenerwowanym klientem
• Uszy von Thuna. Jak zadbać o to aby to co mówię było czytelne dla Klienta
6. Podsumowanie szkolenia. Wypracowanie i spisanie standardów pracy . Coaching zespołowy technika C5
• Czego będę robić mniej niż do tej pory aby skutecznie radzić sobie w telefonicznej rozmowie z klientem?
• Czego będę robić więcej niż do tej pory aby skutecznie radzić sobie w telefonicznej rozmowie z klientem?
• Co przestanę robić aby skutecznie radzić sobie w telefonicznej rozmowie z klientem?
• Co zacznę robić aby skutecznie radzić sobie w telefonicznej rozmowie z klientem?
• Co będę robić inaczej niż do tej pory aby skutecznie radzić sobie w telefonicznej rozmowie z klientem?
METODOLOGIA SZKOLENIA
Szkolenie nakierowane jest na podniesienie praktycznych kompetencji uczestników w sztuce komunikacji telefonicznej. Podczas szkolenia zostanie położony akcent na ćwiczenia, scenki oraz studium przypadku, z elementami dyskusji moderowanej oraz mini wykładów.
Dorota Dańczak Król
Doświadczony trener i szkoleniowiec. Certyfikowany CoachNormanBenettAcademy oraz EMCC z siedzibą w Londynie (European Mentoring and Coaching Council). Magister Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Personelem. Na co dzień zajmuje się kontaktami handlowymi z klientami firmy (w tym także kluczowymi klientami), aktywną sprzedażą i promocją produktów firmy, prezentacją oferty, negocjacjami oraz obsługą klienta. Wysokooceniany trener szkoleń sprzedażowych, z obsługi klienta (bezpośredniej i telefonicznej), komunikacji interpersonalnej, sztuki prezentacji i wystąpień publicznych, z zakresu coachingu.
Aktywnie uczestniczy w procesach rekrutacji, assessment i development center, współpracuje w przygotowaniu i prowadzeniu badań wewnątrz organizacji (min. badania tajemniczy klient) oraz badań na zewnątrz organizacji (badania satysfakcji klientów), współpracuje przy wdrażaniu systemów kompetencji, motywacyjnych, ocen.
Zrealizowała ponad 5000 h szkoleń i warsztatów, m.in: szkolenia wewnętrzne min. dla: BGŻ SA, Biuro Informacji Kredytowej S.A., RWE STOEN SA, ABC Data, FM Dental, Abbott, SKANSKA, Konkret Sp. z o.o., Inspirion Sp. z o.o., Kulik Sp. z o.o., Pragma Inkaso SA, Bank Gospodarstwa Krajowego i szkolenia otwarte min dla pracowników: PZU SA, PKO SA, WARS SA, Leroy Merlin, Carrefour Polska, Eurozet SA i wielu innych.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl