wyznaczanie celów, obrona ceny i zaawansowane negocjacje
CELE:
Biorąc udział w szkoleniu uczestnicy przygotują się do profesjonalnego i skutecznego prowadzania negocjacji ze swoimi partnerami biznesowymi.
Podczas szkolenia odpowiemy na pytania:
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
PROGRAM SZKOLENIA
1. Zacznijmy od siebie - cele w sprzedaży i negocjacjach . jak wyznaczać i jak osiągać założone cele, prowadzące do lepszych efektów negocjacji.
• Wizualizacja celu i myślenie ukierunkowane na cel jaki chcę osiągnąć podczas negocjacji
• Analiza i parametry poprawnie wyznaczonych celów.
• Siła wizji i wielkość celów . Żądaj więcej , ustępuj mniej
• Decyzje i wyznaczanie sobie celów
• Poprawnie sformułowany cel negocjacyjny
2. Własny styl negocjacyjny oraz rozpoznawanie partnera biznesowego.
• Strategie i taktyki negocjacyjne: negocjacje konfrontacyjne i negocjacje integrujące. Wybór strategii negocjacyjnej.
• Planowanie procesu negocjacji nastawionych na długofalową współpracę z partnerem.
• Przygotowanie do negocjacji – schemat postępowania.
• Wyznaczanie celów negocjacji. Rozpoznawanie celów negocjacji drugiej strony.
• Pojęcie BATNA – jakie są najlepsze alternatywy dla negocjowanego porozumienia?
• Rola i znaczenie ustępstw
3. Elementy procesu negocjacji.
• Momenty trudne w trakcie negocjacji.
• Negocjacje przez telefon.
• Negocjacje ze stałymi klientami - jak wprowadzać zmiany w warunkach współpracy?
• Renegocjacje warunków umowy – impas, agresja partnera, unikanie nacisku.
• Szukanie obszarów wspólnych i możliwości porozumienia.
• Troska o nieformalność kontaktu.
4. Rola psychologii w negocjacjach.
• Techniki perswazji w negocjacjach.
• Obrona przed "agresją" i manipulacją w procesie negocjacji.
• Perswazyjna komunikacja lingwistyczna – słowo w negocjacjach
• Ważne słowa i zwroty oraz te, których należy nie używać negocjując.
• Programowanie za pomocą pozytywnych słów.
• Forma i struktura języka i jej znaczenie w skutecznym oddziaływaniu na rozmówcę.
• Podstawowe reguły i techniki wywierania wpływu. Prezentacja reguł i technik perswazji z zastosowaniem omówionych reguł perswazji (implikacje, przeramowanie, ukryte pytania).
• Rekomendacja za pomocą „języka liczb i cyfr”
• Właściwa i przekonywująca prezentacja swoich warunków.
5. Język ciała i jego wpływ na przebieg negocjacji.
• Siła komunikacji niewerbalnej – dlaczego zwracamy szczególną uwagę na to jak się zachowujemy oraz jak odbierają nas inni.
• Prezentacja i autoprezentacja podczas negocjacji. Jak stworzyć spójny wizerunek podczas negocjacji by poziom werbalny i niewerbalny był identyczny?
• Techniki budowania wiarygodności przekazu: ton głosu, gesty, słowa
• Dopasowanie się do rozmówcy, czyli odzwierciedlanie swoim zachowaniem zachowania partnera w rozmowie.
6. Techniki obrony ceny. Negocjuj wszystko tylko nie cenę
• Produktu/usługi i ich cena.
• Kiedy cena ma znaczenie?
• Jak prowadzić rozmowę, aby cena byłam tylko jednym z wielu elementów negocjacji?
• Co można zrobić już na początku rozmowy - "Rozmawiamy o rzeczach, które mają swoją wartość".
• Metoda "kanapki" – korzyść , cena , korzyść
• Metoda na kryzys – warto oszczędzać
• Metoda porównywania - są rzeczy które kosztują znacznie więcej.
• Metoda puzzla - w zestawie taniej.
• Metoda inwestycyjna – wydatek czy inwestycja
• Metoda bilansowa – zyskam czy raczej stracę czy nie dokonam zakupu?
7. Motywacja klienta do zakupu i argumentowanie swoich racji podczas rozmowy z klientem. Orientacja na wynik.
• Czynniki motywujące Klienta do zakupu….czy tylko cena i zysk?
• Prezentacja produktu /oferty – główne zasady, jakich należy przestrzegać.
• Technika podawania informacji o produkcie.
• Reguła kontrastu.
• Podstawowe elementy podczas prezentacji, język korzyści (cecha , zaleta, korzyść).
• Wyróżnij się i daj coś extra
• Techniki przedstawiania ceny, budowanie marki.
• Motywowanie do współpracy i większych osiągnięć.
• Wyznaczanie wspólnych celów z Klientem i ich realizacja.
• Zwiększanie identyfikacji Klienta z firmą.
• Strategie zwiększania zakupów przez klienta: Cross selling, Up selling.
8. Celebracja sprzedaży. Narzędzia zwiększające skuteczność zamykania sprzedaży podczas rozmów handlowych.
• Co jeśli klient kupił i co jeśli klient nie dokonał zakupu?
• Sygnały jakie daje klient świadczące o chęci zakupu.
• Podstawowe techniki zamykania sprzedaży.
• Techniki zamknięcia sprzedaży w sytuacjach trudnych, jak i kiedy „dociskać”?
9. Budowanie pozytywnej atmosfery i relacji z klientem po zakończonych negocjacjach.
• Znaczenie podsumowania i zakończenia rozmów negocjacyjnych.
• Rola dobrego zakończenia negocjacji niezależnie od ich wyniku.
• Budowanie trwałych relacji i” mostów w przyszłość”.
• Metody ewaluacji negocjacji i kontrola realizacji założonych wcześniej celów.
10. Zakończenie i podsumowanie warsztatów. Deklaracja wdrożeń i zastosowania poznanych technik i zachowań
Podczas szkolenia zostaną przeprowadzone 2 gry strategiczne z zakresu negocjacji i rozwiązywania konfliktów.
„Wierzyciele” to gra symulacyjna poświęcona negocjacjom. Gra w dobitny sposób obrazuje zależność wyników negocjacji od umiejętności negocjatorów – ich stylów negocjowania, ale także zasobu technik, którymi się posługują.
CELE GRY
Doświadczenie emocji związanych z negocjacjami i ich wpływu na przebieg negocjacji. Doświadczenie wpływu stylów i technik negocjacyjnych na wynik negocjacji oraz na zachowania negocjatorów. Doświadczenie, wyłonienie i omówienie elementów ważnych dla wyniku negocjacji.
„Laboratorium konfliktu” to gra symulacyjna, która wprowadzi uczestników w świat dyplomacji i pertraktacji pomiędzy pięcioma państwami. Złożona konfiguracja możliwych konfliktów i paktów reprezentantów rządów czyni rozgrywkę niepowtarzalną i wciągającą.
CELE GRY
Uświadomienie istnienia różnych typów konfliktów i doświadczenie ich specyfiki. Przetestowanie różnych metod radzenia sobie z konfliktem i weryfikacja ich skuteczności w zależności od typu źródła konfliktu.
W module poszerzymy kompetencje: techniki sprzedaży, wykraczamy ponad oczekiwania naszych klientów, profesjonalizm sprzedażowy, orientacja na wynik, cele sprzedażowe.
METODOLOGIA STOSOWANA NA SZKOLENIU:
• dyskusja
• ćwiczenia grupowe i indywidualne
• film
• burza mózgów
• gra Intuicja
• gra planszowe
• wymiana doświadczeń
• feedback
• obserwacja
• mini wykład interaktywny
• role playing
• enerigizery
• icebreakery
Andrzej Zdanowski
Od kilkunastu lat tworzy i prowadzi zespoły sprzedażowe wyznając zasadę Napoleona Bonaparte, że „ armia baranów dowodzona przez lwa, jest skuteczniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana”. Jego atuty to bogate doświadczenie i praktyka w zarządzaniu grupami sprzedażowymi. Liczne nagrody oraz referencje od firm będących liderami rynku potwierdzają te osiągnięcia.
Na swoim koncie ma liczne szkolenia i kursy z zakresu sprzedaży. Posiada przygotowanie merytoryczne do prowadzenia szkoleń z zakresu sprzedaży, negocjacji, motywacji, sondowania potrzeb, rekrutacji pracowników potwierdzone certyfikatami. Ukończył kurs menadżerski z cyklu „Licencja na kierowanie” organizowany przez Centrum Edukacji INFOR Training i Wyższą Szkołę Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie (prowadzone m.in. przez Zbigniewa Nęckiego, Roberta Krolla, Roberta Busztę, Joannę Heidtman i Marka Skałę). Kurs z zakresu coachingu prowadzony przez Andrzeja Szulca. W 2014/2015r. ukończył Akademię Profesjonalnego Coachingu.
Na zaproszenie rządu kanadyjskiego odbył w Kanadzie miesięczny kurs trenerski w ramach projektu The Canadian International Development Agency oraz The Internacional Livestock Management Schools. Projekt przygotowywał uczestników do zarządzania, szkolenia i prowadzenia zespołów producentów rolnych.
Swoim doświadczeniem menadżerskim dzieli się na łamach portali internetowych i gazet. Za serię artykułów na tematy publicystyczne został 3-krotnie wyróżniony w plebiscycie czytelników SIR. Dla portalu www.treco.pl pisał porady w cyklu „Od menadżera do trenera”.
"Uczestnicy moich szkoleń podkreślają umiejętność przekazywania aktualnej wiedzy w oparciu o konkretne przykłady oraz własne doświadczenie. Stawiam na praktykę i kształtowanie konkretnych umiejętności wychodząc z założenia, że sama wiedza nie wystarczy do osiągnięcia założonego celu. Z tego wynika forma prowadzonych przeze mnie szkoleń, która pozwala uczestnikom nabyć i wyćwiczyć pożądane zachowania."
Z wiedzy i doświadczenia eksperta skorzystali m.in.: ZIBI, Ilpol, Deutsche Bank, Tarczyński SA, S – cabling, Techmet, Uniwersytet Marii Curie- Skłodowskiej, Carl Zeiss, Dekspol Września, SIKLA, Edpol Hurt Motoryzacyjna, Ojega, Komagra, Rational Polska, PGNiG Wrocław, MetApmlico Life, PSS Społem, Top Service, GoldenLine, Toys R Us, PPHU Specjał, PartnerXXI, Premium Trade, Instytut Wzornictwa Przemysłowego, PriceWaterhouseCoopers, OBR Backer, KERMI, Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie, PUK Tónsmeier, PKPP Lewiatan, Bauformat, T-MOBILE, PB Ambit, HILTON Inn Garden, BBI Development NFI S.A., SuperPHARM, PAROC, General Electric Centrum Projektowania Silników Lotniczych, Szwedzkie Biuro Techniczne, Agata Meble, Eurogate, PKF Consult, Brunata, Inter Cars, AmRest, Jaga Polska, Lubawa SA, EXPO XXI, Matras, Japan Tobacco International, AUCHAN Polska, Itella, Senator Polska, Staropolskie Wędliny, Martifer Polska, TRIAS Sp z o.o., Boxes Prestige, MM Neupacking, Edpol, ZETO, PGNiG Zgorzelec, PREMA Kielce, Makromed, Grupa Condohotel, Tubądzin Management Group Sp. z o.o., T-MOBILE, Defo, Lentex, Carrefour Polska, JYSK, Profi, PGE.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl