Najwyższe standardy w trudnych sytuacjach
CELE SZKOLENIA
DZIĘKI SZKOLENIU UCZESTNICY:
PROGRAM SZKOLENIA
1. WPROWADZENIE
• Specyfika sprzedaży w naszej branży – wady i zalety z mojego punktu widzenia
• Przebieg procesu sprzedaży i cykl życia klienta - praktyczne, wprowadzające zobrazowanie strategii spotkań sprzedażowych
o Przygotowanie się do procesu sprzedaży
o Pozyskanie klienta
o Rozpoczęcie rozmowy
o Diagnoza potrzeb klienta
o Prezentacja oferty
o Przezwyciężanie obiekcji
o Finalizacja sprzedaży
o Kontakt i obsługa po sprzedaży
o Utrata klienta – dlaczego tak się dzieje i jak temu zapobiegać?
2. POZYSKIWANIE KLIENTÓW. Psychologiczna strona telemarketingu
• Zalety i wady telemarketingu
• Cel rozmowy telemarketingowej
• Co widać i co słychać przez telefon?
• Sposoby dotarcia do osoby decyzyjnej
• Jak to robią inni – czyli modelowanie skutecznych postaw telemarketingowych – symulacje z użyciem telefonu
• Psychologia pozyskiwania klientów i prawo wielkich liczb – jak wytrzymać presję odmowy
• Skuteczne planowanie swoich działań i organizacja czasu pracy
• Sposoby generowania pozytywnego nastawienia do sprzedaży telefonicznej i radzenia sobie z odmowami klienta
• Dlaczego nie dzwonimy, czyli, najczęstsze błędy handlowca i złe nawyki telemarketingowe - jak ich nie popełniać?
3. POTRZEBY I WYMAGANIA KLIENTÓW
• Czego oczekuje klient od przedstawicieli naszej firmy?
• Potrzeby psychologiczne i merytoryczne klientów
• Jakiego rodzaju pytania należy zadać i jak je zadawać, aby poznać potrzeby i oczekiwania klienta, także na etapie kontaktu telefonicznego
• Psychologia zachowań klientów, czyli dlaczego z niektórymi klientami trudno się porozumieć?
• Czym są style społecznego komunikowania się?
• Jak rozpoznawać i właściwie reagować na różne style zachowań klientów?
• Dostrojenie się do klienta
4. PREZENTACJA OFERTY – symulacje rzeczywistych spotkań/rozmów handlowych
• Znajomość swojego produktu/usługi – cechy i atuty
• Moje nastawienie i przekonanie o oferowanych produktach/usługach, a skuteczność sprzedażowa
• Przekształcanie atutów w korzyści zaspokajające potrzeby klienta
• Słowa wzmacniające efekty handlowe i słowa utrudniające porozumienie z klientem
• Doradztwo i ekspercka pozycja sprzedawcy
• Strategia prowadzenia rozmów – kombinacje pytań i aktywnego słuchania
5. GŁOS – PODSTAWOWE NARZĘDZIE I UMIEJĘTNOŚĆ JEGO WYKORZYSTYWANIA
• Znaczenie pierwszego kontaktu – efekt pierwszego wrażenia
• Brzmienie i składniki głosu
• Jak mowę ciała i nastawienie słychać w głosie?
• Jak się prezentuję przez telefon? – autodiagnoza
6. RADZENIE SOBIE Z OBIEKCJAMI I ZASTRZEŻENIAMI KLIENTÓW
• Przyczyny wysuwania zastrzeżeń i wątpliwości
• Typy zastrzeżeń zgłaszanych przez klientów
• Efektywne metody i techniki radzenia sobie z zastrzeżeniami
• Obiekcje dotyczące CENY
• Obiekcje dotyczące oferty KONKURENCJI
7. FINALIZACJA I SYTUACJE TRUDNE W SPRZEDAŻY
• Techniki finalizacji
• Asertywność w kontakcie z klientami, czyli jak nie ulegać za bardzo i nie naciskać zbyt mocno
Dorota Dańczak Król
Doświadczony trener i szkoleniowiec. Certyfikowany CoachNormanBenettAcademy oraz EMCC z siedzibą w Londynie (European Mentoring and Coaching Council). Magister Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Personelem. Na co dzień zajmuje się kontaktami handlowymi z klientami firmy (w tym także kluczowymi klientami), aktywną sprzedażą i promocją produktów firmy, prezentacją oferty, negocjacjami oraz obsługą klienta. Wysokooceniany trener szkoleń sprzedażowych, z obsługi klienta (bezpośredniej i telefonicznej), komunikacji interpersonalnej, sztuki prezentacji i wystąpień publicznych, z zakresu coachingu.
Aktywnie uczestniczy w procesach rekrutacji, assessment i development center, współpracuje w przygotowaniu i prowadzeniu badań wewnątrz organizacji (min. badania tajemniczy klient) oraz badań na zewnątrz organizacji (badania satysfakcji klientów), współpracuje przy wdrażaniu systemów kompetencji, motywacyjnych, ocen.
Zrealizowała ponad 5000 h szkoleń i warsztatów, m.in: szkolenia wewnętrzne min. dla: BGŻ SA, Biuro Informacji Kredytowej S.A., RWE STOEN SA, ABC Data, FM Dental, Abbott, SKANSKA, Konkret Sp. z o.o., Inspirion Sp. z o.o., Kulik Sp. z o.o., Pragma Inkaso SA, Bank Gospodarstwa Krajowego i szkolenia otwarte min dla pracowników: PZU SA, PKO SA, WARS SA, Leroy Merlin, Carrefour Polska, Eurozet SA i wielu innych.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl