CELEM SZKOLENIA JEST
Przedstawiony zakres jest bardzo szeroki i po przeprowadzeniu diagnozy potrzeb zostanie doprecyzowany zgodnie z potrzebami grupy, przełożonego, innych działów i zamawiającego.
W trakcie szkolenia możemy poruszyć następujące tematy (ostateczny wybór zakresu tematycznego szkolenia nastąpi po szczegółowej diagnozie potrzeb grupy):
PROGRAM SZKOLENIA
1. WYMIANA WIEDZY, INFORMACJI I DÓBR W ORGANIZACJI JAKO CZYNNIK INTEGRUJĄCY ZESPÓŁ
• Co, w praktyce codziennej współpracy, oznacza efektywna komunikacja w firmie/dziale?
• Co, w praktyce codziennej współpracy, oznacza efektywna komunikacja pomiędzy pracownikami w naszej organizacji?
• Znaczenie komunikowania się ze współpracownikami, podwładnymi
• Dobry przepływ informacji a jakość wykonywanych zadań
2. KLUCZOWE ZASADY KOMUNIKOWANIA SIĘ z PRACOWNIKAMI PRODUKCYJNYMI
• Komunikacja pionowa i pozioma – wady i zalety
• Komunikacja jedno i dwustronna – wady i zalety
• Co „nie działa” w przepływie komunikacji?
• Kanały przekazu informacji wykorzystywane w firmie
• Dlaczego czasem jesteśmy „głusi”, a czasami „ślepi”?
• Jak pokonywać blokady wewnętrzne w komunikowaniu?
• Znaczenie sprzężenia zwrotnego w komunikowaniu się
• Standaryzacja przekazywanych informacji
• Komunikacja nieformalna i mechanizm powstawania plotek
• Skutki wadliwej komunikacji i pułapki w komunikowaniu się
• Korzyści, których sobie nie uświadamiamy, wynikające ze sprawnej komunikacji w zespole
• Zasady organizowania spotkań i zebrań
• Rozmowy dyscyplinujące z podwładnymi – jak je przeprowadzać najskuteczniej?
3. EMOCJE JAKO WAŻNY ASPEKT KOMUNIKACJI I WSPÓŁPRACY Z PRACOWNIKAMI PRODUKCYJNYMI
• Znaczenie emocji i ich wpływ na komunikowanie się
• Orientacja na wspólny problem zamiast na osobę i emocje
• Sposoby pokonywania barier komunikacyjnych
• Wpływ emocji na efektywność pracy indywidualnej i zespołowej
• Mechanizm działania emocji: nastawienie – emocje – zachowanie
• Fazy gniewu
• Teoria głasków
• Uszy von Thuna
• Sposoby kontrolowania i radzenia sobie z emocjami negatywnymi
• Style społeczne a sposób motywowania pracowników? Uświadomienie różnorodności „map pojęciowych", jakimi posługują się uczestnicy zespołu
• Jak dobierać argumenty aby trafiły do każdego stylu społecznego?
• Siła uzasadnienia i argumentacji w zarządzaniu pracownikami produkcyjnymi
• Wprowadzanie zmian, a potrzeba kontroli sytuacji. Jak zapewnić pracownikom produkcyjnym poczucie kontroli sytuacji w ich realiach zawodowych?
• Jak wzmocnić w pracownikach produkcyjnych poczucie wpływu i odpowiedzialności za zadania i cele
4. ZWYCIĘSKA DRUŻYNA
Jakie warunki musimy spełniać, aby stworzyć „zgrany zespół”?
• Cechy gwarantujące efektywność zespołu
• Znaczenie empatii we współpracy
• Różnice indywidualne a jedność i spójność zespołu,
• Od czego zależy współodpowiedzialność i „granie do jednej bramki”?
• Jak rozumiem moją rolę zawodową?
• Indywidualność a spójność grupowa
• Współodpowiedzialność i współzależność – znaczenie efektu synergii zespołowej
5. ROZPOZNAWANIE INDYWIDUALNOŚCI I INTEGRACJA Z GRUPĄ
• Wzajemne, pełniejsze poznanie się członków grupy
• Rozpoznanie swoich mocnych stron
• Poszukiwanie wspólnych doświadczeń i poglądów
• Zwiększenie wzajemnego zaufania i poczucia bezpieczeństwa
Dorota Dańczak Król
Doświadczony trener i szkoleniowiec. Certyfikowany CoachNormanBenettAcademy oraz EMCC z siedzibą w Londynie (European Mentoring and Coaching Council). Magister Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Personelem. Na co dzień zajmuje się kontaktami handlowymi z klientami firmy (w tym także kluczowymi klientami), aktywną sprzedażą i promocją produktów firmy, prezentacją oferty, negocjacjami oraz obsługą klienta. Wysokooceniany trener szkoleń sprzedażowych, z obsługi klienta (bezpośredniej i telefonicznej), komunikacji interpersonalnej, wypalenia zawodowego, sztuki prezentacji i wystąpień publicznych, z zakresu coachingu. Aktywnie uczestniczy w procesach rekrutacji, assessment i development center, współpracuje w przygotowaniu i prowadzeniu badań wewnątrz organizacji (min. badania tajemniczy klient) oraz badań na zewnątrz organizacji (badania satysfakcji klientów), współpracuje przy wdrażaniu systemów kompetencji, motywacyjnych, ocen.
Zrealizowała ponad 3000 h szkoleń i warsztatów, m.in:
- szkolenia wewnętrzne min. dla: BGŻ SA, Biuro Informacji Kredytowej SA, RWE STOEN SA, ABC Data, FM Dental, Abbott, SKANSKA, Konkret Sp. z o.o., Inspirion Sp. z o.o., Kulik Sp. z o.o., Pragma Inkaso SA, Bank Gospodarstwa Krajowego, Tauron Dystrybucja S.A.
- szkolenia otwarte min dla pracowników: PZU SA, PKO SA, WARS SA, Leroy Merlin, Carrefour Polska, Eurozet SA i wielu innych.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl