warsztat kierownik / mistrz / brygadzista / lider
Efektywna komunikacja wewnątrz firmy zwiększa zaangażowanie pracowników i zmniejsza ich opór wobec zmian, wręcz angażując ich w proces niekończącego się doskonalenia. Stanowi podstawę zasadniczych funkcji każdej firmy, takich jak sprawowanie kontroli, motywowanie oraz informowanie. Pracownicy, którzy wiedzą, co dzieje się w firmie, jakie są planowane działania i kto będzie za co odpowiedzialny, czują się szanowani i traktowani poważnie. Ich podejście do wykonywanych zadań jest wówczas znacznie bardziej solidne.
Korzyści dla uczestników:
PROGRAM SZKOLENIA
1. Komunikacja w procesie zarządzania zespołem produkcyjnym
• Znaczenie efektywnej komunikacji w pracy zespołu
• Zasady stworzenia standardów komunikacji w zespole produkcyjnym
• Identyfikacja czynników negatywnie wpływających na proces komunikacji
• Trudności w procesie komunikacyjnym
2. Prowadzenie spotkań roboczych
• Zasady prawidłowej prezentacji
• Przekazywanie skomplikowanych zagadnień w prosty sposób
• Metody angażowania uczestników w proaktywne i proproduktywne zachowania
• Błędy w spotkaniach - czyli czego się wystrzegać
3. Trudne sytuacje na produkcji
• Techniki sprawnej komunikacji w sytuacjach kryzysowych
• Wykorzystanie technik w trudnych sytuacjach z pracownikiem:
- nie chce zmienić stanowiska pracy
- nie chce wykonać polecenia
- ciągle marudzi
- nie przestrzega procedur
- nie sprząta stanowiska pracy
- spóźnia się z przerwy
- inne
4.Pozytywna komunikacja z pracownikiem
• Docenianie pracownika i wyrażanie uznania
• Pozytywne komunikaty
5. Feedback – informacja zwrotna
• Rola informacji zwrotnej w procesach komunikacji
• Kiedy informacja zwrotna jest efektywna i skuteczna
• Korzyści płynące z udzielenia feedbacku
• Wzmacniająca i korygująca informacja zwrotna
6. Elementy inteligencji emocjonalnej w sytuacjach trudnych
• Źródła emocji
• Nawyki myśleniowe a trudne sytuacje
• Przyczyny postaw agresywnych naszych rozmówców
7. Rozwijanie asertywnej postawy w procesach komunikacji
• Nie uleganie presji pracowników
• Przedstawianie swojego stanowiska
• Mówienie „nie”
• Przyjmowanie krytyki, sztuka konstruktywnego krytykowania
Metodologia szkolenia
Szkolenie jest prowadzone w formie warsztatowej. Główne narzędzia wykorzystywane w trakcie spotkania to: case study, scenki, ćwiczenia typu akwarium, praca w grupie, moderacja metaplanowa, miniwykład.
Tomasz Pachoł
Specjalizuje się w treningach i konsultingu w zakresie poprawy efektywności organizacji produkcyjnych, rozwoju kompetencji menadżerskich z zakresu motywowania, organizowania i planowania, zarządzania czasem, selekcji i rekrutacji oraz oceny pracowniczej. Prowadzi również projekty dotyczące redukcji konfliktów wewnątrz zespołowych i między wydziałowych, przygotowania zespołów do wdrażania nowych projektów oraz podniesienia motywacji pracowników na określone kierunki działania firmy. Pracował w firmach produkcyjno handlowych w branży FMCG jak również dóbr przemysłowych. W okresie 10 lat przeszedł wszystkie szczeble produkcji od pracownika liniowego po dyrektora zakładu. Obszary którymi się zajmował to: zarządzanie produkcją oraz organizacją procesów produkcyjnych w oparciu o MRP i MRP II, JiT, 5„S”, lean manufacturing, ISO i TQM. Jest wieloletnim praktykiem w zakresie zarządzania m.in. Dyrektor Zakładu w Z.F.M., Dyrektor Dz. Jakości i Kontroli Wewnętrznej w Univex, Dyrektor Centrum Logistycznego w Quercus, Menadżer Zarządzający w Prominex, Pełnomocnik Właściciela Ds. Rozwoju Dz. Handlowego w EDPOL.
Przeszkolił: Arsanit Sp. z o.o., Schock Sp. z o.o., FERROXCUBE POLSKA Sp. z o.o., Extral Sp. z o.o., Gotec Polska Sp. z o.o., Kraus Folie Sp.J., ZISCO Sp. z o.o. Spółka komandytowa, NGK Ceramics Polska Sp. z o.o., DEC Poland Tekpro Sp. z o.o., Flytronic Sp. z o.o., ORING-GUMY Małgorzata Aneta Matyja, AVON, B/S/H Bosch und Siemens Hausgerate, Dr. Oetker, ESSELTE, ICI - Akzo Nobel Coatings, INERGY AUTOMOTIVE SYSTEMS POLAND Sp. z o.o., FERRERO, KWH PIPE Poland, KIMBALL ELECTRONICS Poland Sp. z o.o., SCHUMACHER PACKAGING, SCHNEIDER ELECTRIC Polska Sp. z o.o., SECO/ WARWICK S.A., SIEGENIA-AUBI Sp. z o.o., STADLER Rail Polska sp. z o.o., STOLZLE Częstochowa sp. z o.o., TOR-PAL Sp. z o.o., P.W.C. ODRA, WIENERBERGER Ceramika Budowlana sp. z o.o., VORWERK Autotec Polska Sp. z o.o., Aiut Sp. z o.o.
Ukończone kursy:
• Coaching kariery – w poszukiwaniu dróg i możliwości
• Myślenie Prowokatywne Zaawansowane
• Warsztat z Racjonalnej Terapii Zachowania (RTZI)
• Warsztat z Racjonalnej Terapii Zachowania (RTZI) szkolenie I stopnia (poziom podstawowy)
• Szkolenie Dialog Motywujący
Prowadzi szkolenia dla brygadzistów, mistrzów produkcji, szefów produkcji i kierowników produkcji, dyrektorów i kierowników działów technicznych, głównych mechaników i inżynierów, szefów utrzymania ruchu i kierowników zainteresowanych poprawą efektywności pracy działu technicznego/produkcyjnego.
Wysokie noty uczestników na podstawie ankiet ewaluacyjnych po szkoleniu. W skali 1-5 uzyskuje 4,93.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl