Celem szkolenia jest rozwój kompetencji w zakresie sprawnego reagowania na trudne sytuacje na produkcji. Jest to temat, który wymaga szczególnego rozwoju kompetencji u menedżerów ze względu na coraz trudniejszych pracowników (roszczeniowi, nie skupieni na celach organizacji, szantażujący przełożonych np. L4). Tego typu sytuacje wywołują u przełożonych silne frustracje, zniechęcenie do działania jak również powodują nasilenie postaw agresywnych. Nowe wyzwania z pracownikami stanowią dużą trudność zarówno dla młodych menedżerów jak również doświadczonych.
WARSZTAT ZOSTAŁ PODZIELONY NA GŁÓWNE OBSZARY ROZWOJOWE
• Sprawna komunikacja skierowana na rozwiązywanie problemów
• Rozwój inteligencji emocjonalnej niezbędnej do funkcjonowania w trudnych sytuacjach
• Radzenie sobie w przypadku postaw agresywnych ze strony pracowników
Ponadto celem szkolenia jest rozwój kompetencji w zakresie rozwiązywania trudnych sytuacji na produkcji, które przeszkadzają pracownikom załatwić problem zanim się zaogni. Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób eliminować błędy i wykorzystywać nadarzające się sytuacje. Nauczą się umiejętności znajdowania korzystnych rozwiązań nawet w najtrudniejszych sytuacjach.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW
• Skuteczne budowanie sylwetki lidera
• Łatwiejsze wydawanie poleceń
• Efektywne wykorzystanie narzędzi jakimi dysponuje lider w celu egzekwowania stawianych przed pracownikami celów
• Wzmocnienie postawy asertywnej
• Lepsze zapobieganie konfliktom z pracownikami
• Wzmocnienie relacji wewnątrz zespołowych
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie skierowane jest dla średniego i niższego szczebla produkcyjnego
PROGRAM SZKOLENIA
1. KOMUNIKACJA SKIEROWANA NA ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
• Problem to problem czy zasób do rozwoju pracownika/organizacji
• Psychologia problemu - czym jest problem dla szefa a czym dla pracownika
• Blokady w mówieniu o problemach
• Przełamywanie bariery w mówieniu o problemach
• Komunikacja nastawiona na rozwiązywanie problemów
2. RADZENIE SOBIE Z POSTAWAMI AGRESYWNYMI U PRACOWNIKÓW
• Przyczyny agresji
• Metody pracy z osobami agresywnymi
3. ZAPOBIEGANIE I REAKCJA NA KONFLIKT W ZESPOLE
• Główne czynniki wywołujące konflikt – pracownik, szef, organizacja. Jak zdiagnozować
• Jak radzić sobie z konfliktem w zespole
• Oczernianie szefa przez pracownika przed zespołem – najskuteczniejsze reakcje
4. TRUDNE ROZMOWY Z PRACOWNIKAMI
• Jak przeprowadzić rozmowę oceniającą/motywującą/korygującą, żeby pracownika rozwijała a nie blokowała?
• Jak poradzić sobie z agresją lub płaczem ze strony pracownika?
• Jak krytykować pracownika, a nie człowieka – konstruktywna krytyka?
• Kiedy pracownik będzie odbierał ocenę jako rozwój a nie czepianie się
• Jak przekonać pracownika tymczasowego, że warto pracować
• Przeprowadzenie rozmowy z pracownikiem w taki sposób, żeby po otrzymaniu przeniesienia na inny dział/maszynę nie podburzał pracowników
5. ROZWIJANIE ASERTYWNEGO ZACHOWYWANIA SIĘ W RÓŻNYCH TRUDNYCH SYTUACJACH
• Rozpoznanie obszarów interakcji społecznych, w których osoba zachowuje się asertywnie i nieasertywnie
• Przedstawianie swojego stanowiska w przypadku postawy agresywnej drugiej strony
• Mówienie „nie”
• Przyjmowanie krytyki, sztuka konstruktywnego krytykowania
6. ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI
• Zadania i odpowiedzialność menedżera
• Narzędzia w pracy menedżera
• Style zarządzania
7. BUDOWANIE I MOTYWOWANIE ZESPOŁU
• Motywowanie podwładnych (integracja zespołu)
- skuteczne przekazywanie poleceń
- kontrola
• Motywowanie pokoleń X, Y, Z
8. CO MENEDŻER POWINIEN ZNAĆ Z KODEKSU PRACY
• Kodeks pracy na co dzień
- czas pracy
- grafik pracy
- urlop na żądanie
- przesunięcie na inne stanowisko
- odpowiedzialność materialna za szkody
• Mobbing
METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ
Praktyczna forma zajęć, przekazywanie teorii na podstawie analizy przypadków (casów), ćwiczenia, wspólne rozwiązywanie problemów (również wynikających z Państwa doświadczeń) – stanowi o atrakcyjności tej formy podnoszenia kwalifikacji i cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl