czyli jak budować autorytet wśród pracowników - od narzędzi do efektów
Zarządzanie zespołem technicznym pozwala korzystać z zasobów firmy umożliwiając jej nieustanny rozwój. Jest również niezbędnym elementem w kierowaniu ludźmi potrzebnym do osiągania zamierzonych celów. Osoby zarządzające działami technicznymi i produkcyjnymi mogą zwiększać cele firmy poprzez organizowanie pracy innych, a nie tylko przez wykonywanie zadań osobiście lub ich ciągły nadzór. Warto wiedzieć jak delegować, wydawać polecenia, zadawać pytania swoim pracownikom aby ich motywować do lepszej pracy. Duża odpowiedzialność leży właśnie w rękach kierowników to oni stymulują motywację i zaangażowanie pracowników liniowych w proces produkcyjny. Ich postawa, umiejętność dotarcia do zespołu oraz wykorzystanie podstawowych narzędzi wspierających proces zarządzania wielokrotnie przekłada się na wydajność i jakość produkcji. Kierownicy są również odpowiedzialni za rozwój zespołu pracowniczego w oparciu o ocenę jego postępów jak również rozmowy indywidualne. Wynikiem ich powinno być poczucie u pracownika zainteresowania i opieki ze strony przełożonego. Pobudza to u pracownika lojalność w stosunku do firmy jak również szefa oraz chęć do zmian. Kreatywne prowadzenie zebrań i rozwiązywanie problemów niweluje strach i pobudza w pracownikach odpowiedzialność za własną pracę oraz jednoczy wokół wspólnych celów. Odpowiednio prowadzeni pracownicy nie odbierają ich jako przymus tylko jako metody usprawniające ich pracę i dające możliwość realizacji. Szybka i pewna diagnoza źródeł konfliktów pozwala budować atmosferę rodzinną w zarządzanym zespole. Zapraszamy Państwa na szkolenie, które jest w formie warsztatów. Uczestnicy aktywnie biorą udział w szkoleniu a przyjazna atmosfera, pozwala z łatwością nabyć praktyczną wiedzę i umiejętności.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA
SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO
PROGRAM SZKOLENIA
1. Budowanie zespołu i kreowanie zachowań w środowisku produkcyjnym i technicznym
• główne determinanty w produkcji
• rola zespołu a jednostki w środowisku produkcyjnym i technicznym
• rozwój zespołu
• rola lidera w zespole produkcyjnym i technicznym
• style zarządzania a moi pracownicy
• rola lidera w zespole produkcyjnym i technicznym
• dostosowanie stylu zarządzania do kontekstu i sytuacji
2. Budowanie autorytetu podczas trudnych rozmów z pracownikami
• awans w zespole - problem czy szansa dla szefa działu technicznego
• jak wydawać polecenia służbowe w sposób zrozumiały i angażujący
• udzielanie konstruktywnej krytyki
• komunikowanie pracownikom trudnych informacji
• co podważa, a co buduje autorytet szefa działu technicznego
• jak przeprowadzić rozmowę korygującą, aby pracownik odebrał ją jako spotkanie ukierunkowane na doskonalenie swoich kompetencji a nie próbę odreagowania na nim niezadowolenia szefa
3. Przekaz informacji
• kreowanie odpowiedzialności pracowniczej w oparciu o zadania indywidualne i grupowe
• pobudzanie pracowników w oparciu o krótkie spotkania (pięciominutówki) i prowadzenie zebrań
• kreatywne rozwiązywanie problemów
4. Wpływ postawy asertywnej na budowanie autorytetu
• dlaczego warto być asertywnym szefem - plusy i minusy
• zachowanie asertywne sposobem radzenia sobie z presją i manipulacją
• jak rozwijać postawę asertywną w swoim zespole
• obrona swoich praw, radzenie sobie z krytyką, prezentacja własnych opinii czyli wachlarz technik asertywnych
5. Narzędzia motywacyjne w budowaniu autorytetu
• jakie narzędzia motywacyjne działają na pracowników, jakie mam w zasięgu moich kompetencji
• kiedy reagować na roszczenia pracowników o podwyżki
• jak motywować pracowników o dużym stażu pracy i małym zaangażowaniu
• co działa na pracowników tymczasowych
• skuteczne sposoby okazywania uznania i aprobaty
• modele Maslowa, McGregora i Herzberga
6. Rozwój personelu w oparciu o ocenę
• ocena pracownika
• rozwój pracownika
7. Stres i spadek motywacji szefa do pracy
• źródła stresu
• przyczyny spadku motywacji do pracy
• zjawisko sumowania się stresu
• techniki pokonywania stresu
8. Zapobieganie i reakcja na trudne sytuacje w zespole technicznym i produkcyjnym
• koncentracja na problemie a nie na pracowniku
• źródła konfliktów – diagnoza i zapobieganie
• style rozwiązywania konfliktu
• przełamywanie oporu pracowników i ich barier
• zespół jako grupa
• wypracowanie wsparcia i zaufania wśród pracowników
Tomasz Pachoł
Wybitny trener i praktyk. Specjalizujący się w treningach i konsultingu w zakresie poprawy efektywności organizacji produkcyjnych, rozwoju kompetencji menadżerskich z zakresu motywowania, organizowania i planowania, zarządzania czasem oraz oceny pracowniczej. Prowadzi również projekty dotyczące redukcji konfliktów wewnątrz zespołowych i między wydziałowych, przygotowania zespołów do wdrażania nowych projektów oraz podniesienia motywacji pracowników na określone kierunki działania firmy.
Zrealizował ponad 8000 h szkoleń i warsztatów, m.in dla firm:
AVON, B/S/H Bosch und Siemens Hausgerate, Dr. Oetker, ESSELTE, FERROXCUBE Polska, ICI - Akzo Nobel Coatings, INERGY AUTOMOTIVE SYSTEMS POLAND Sp. z o.o., FERRERO, KWH PIPE Poland, KIMBALL ELECTRONICS Poland Sp. z.o.o., SCHUMACHER PACKAGING, SCHNEIDER ELECTRIC Polska Sp. z o.o., SECO/WARWICK S.A., SIEGENIA-AUBI Sp. z o.o., STADLER Rail Polska sp. z o.o., STOLZLE Częstochowa sp. z o.o., TOR-PAL Sp. z o.o., P.W.C. ODRA, WIENERBERGER Ceramika Budowlana sp. z o.o., VORWERK Autotec Polska Sp. z o.o.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl