Jako narzędzie do budowania długofalowych relacji z klientem
Trudny klient czy trudna sytuacja? – możliwe, że każdy z nas kto ma do czynienia z klientem zadał sobie to pytanie. Tak naprawdę, klient nie jest trudny. Może być oburzony, czy zdenerwowany. To sytuacja, w której się znalazł jest dla niego trudna. Nam może być trudniej obsłużyć go tak, aby był zadowolony, ale to jest możliwe. Większość Klientów odchodzi do firmy konkurencyjnej ze względu na zły poziom standardów obsługi klienta oraz źle załatwioną reklamację. Pamiętając, że znalezienie nowego klienta zajmuje miesiące, a strata lojalnego klienta trwa sekundy.
CELE SZKOLENIA
PROGRAM SZKOLENIA
Szkolenie składa się z dwóch części. W pierwszej części zostaną przedstawione i przećwiczone standardy obsługi klienta dzięki którym zmniejszamy ryzyko wystąpienia trudnych i stresujących sytuacji w kontakcie z klientem. Druga część szkolenia będzie modułem w trakcie którego uczestnicy poznają i przećwiczą konkretne narzędzia do zastosowania w trudnej sytuacji.
I DZIEŃ- PROFILAKTYKA czyli STANDARDY OBSŁUGI KLIENTA
1. Wprowadzenie
• Obsługa Klienta jako jeden z etapów sprzedaży
• Rola obsługi klienta w obecnej rzeczywistości rynkowej, dlaczego firmy tak dbają o ten obszar?
• Co decyduje o tym, że Klient zostaje lub odchodzi do konkurencyjnej firmy?
2. Czy wszyscy Klienci oczekują tego samego?
• Potrzeby merytoryczne i psychologiczne Klientów, czyli czego oczekują od produktu, a czego od obsługi?
• Paradoksy konsumenckie. Co decyduje o jakości obsługi Klienta?
• Style społeczne Klientów – jak dogadać się z każdym „typem”?
• Profilaktyka, czyli jak nie "zagotować" Klienta?
• Rola pierwszego wrażenia w kontakcie z Klientem
3. Kilka słów o słowach
• Zwroty pro klienckie, kontra zwroty ryzykowne w kontakcie z Klientem
4. Specyfika kontaktu telefonicznego
• Telefon – wady i zalety, jak to wykorzystać a na co uważać?
• Komunikacja werbalna i niewerbalna w kontakcie telefonicznym
5. Telefoniczny savoir-vivre
• Jakie znaczenie ma rozpoczęcie rozmowy
• Standardy rozpoczynania i kończenia rozmowy
• Przełączanie i przekazywanie rozmów
• Zawieszanie w stan oczekiwania
• Przyjmowanie wiadomości i odpowiedzialność za nią
6. Bezpośredni kontakt z Klientem
• Savoir-vivre w biznesie
• Obsługa bezpośrednia – wady i zalety, jak to wykorzystać a na co uważać?
• Komunikacja werbalna i niewerbalna w kontakcie bezpośrednim
• Jak usiąść przy stole?
II DZIEŃ- POLIGON ĆWICZENIOWY
1. Wprowadzenie, czyli reklamacja jako prezent
2. Dobra komunikacja jako sposób na trudnego klienta
• Techniki aktywnego słuchania
• Rola pytań, czyli jak za pomocą pytań pomóc sobie w kontakcie z Klientem
• Stanowiska czy interesy?
3. Algorytm reklamacji
• Jakie elementy powinny się znaleźć w rozmowie reklamacyjnej?
• Na co należy uważać w sposób szczególny?
• Co nie powinno mieć miejsca w trakcie rozpatrywania reklamacji?
4. Asertywność jako sposób na trudną sytuację
• Dlaczego zachowanie asertywne jest lepsze od zachowania uległego, agresywnego i manipulacji?
• Kiedy nie warto stosować narzędzi asertywnych?
5. Trudni Klienci i trudne sytuacje, czyli jak przemienić zagrożenie na szansę
• Jakie sytuacje w kontakcie z Klientem są najtrudniejsze?
• Jak radzić sobie z krytyką Klienta i łagodzić konflikty?
• Gdy nie można powiedzieć „tak” Klientowi
• Jak mówić „nie”, jeśli trzeba powiedzieć „nie”?
• Komunikat „JA”
• Asertywne stawianie granic
• Zdarta płyta
Dorota Dańczak Król
Doświadczony trener i szkoleniowiec. Certyfikowany CoachNormanBenettAcademy oraz EMCC z siedzibą w Londynie (European Mentoring and Coaching Council). Magister Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Personelem. Na co dzień zajmuje się kontaktami handlowymi z klientami firmy (w tym także kluczowymi klientami), aktywną sprzedażą i promocją produktów firmy, prezentacją oferty, negocjacjami oraz obsługą klienta. Wysokooceniany trener szkoleń sprzedażowych, z obsługi klienta (bezpośredniej i telefonicznej), komunikacji interpersonalnej, sztuki prezentacji i wystąpień publicznych, z zakresu coachingu.
Aktywnie uczestniczy w procesach rekrutacji, assessment i development center, współpracuje w przygotowaniu i prowadzeniu badań wewnątrz organizacji (min. badania tajemniczy klient) oraz badań na zewnątrz organizacji (badania satysfakcji klientów), współpracuje przy wdrażaniu systemów kompetencji, motywacyjnych, ocen.
Zrealizowała ponad 5000 h szkoleń i warsztatów, m.in: szkolenia wewnętrzne min. dla: BGŻ SA, Biuro Informacji Kredytowej S.A., RWE STOEN SA, ABC Data, FM Dental, Abbott, SKANSKA, Konkret Sp. z o.o., Inspirion Sp. z o.o., Kulik Sp. z o.o., Pragma Inkaso SA, Bank Gospodarstwa Krajowego i szkolenia otwarte min dla pracowników: PZU SA, PKO SA, WARS SA, Leroy Merlin, Carrefour Polska, Eurozet SA i wielu innych.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl