Szkolenie z zakresu prawidłowego prowadzenia dokumentacji obiektowej nieruchomości, a zwłaszcza Książki Obiektu Budowlanego skierowane jest do właścicieli obiektów, władających nimi na zasadzie trwałego zarządu, do pracowników działów administracyjnych zajmujących się obiektami o najróżnorodniejszym charakterze, zwłaszcza publicznymi, a także zamieszkania zbiorowego i innych. Niezaprzeczalne istotne jest znaczenie prowadzenia prawidłowego Książki Obiektu Budowlanego. Wynika to bezpośrednio z realizacji zapisów Art. 64. Ustawy Prawo budowlane (z dn. 07 lipca 19994 roku - Dz.U. 2015 poz. 443, ustawa z dnia 20.02.2015 r.). Realizując ten obowiązek ustawowy, dokonujemy jednocześnie zapisów historii eksploatacji obiektu budowlanego, poddawanego regularnym kontrolom okresowym i dla którego, w oparciu o wskazówki wynikające także z opinii i ekspertyz opracowywane są budżety operacyjne obejmujące bieżącą eksploatacje i działania remontowe, a także inwestycyjne. Założeniem szkolenia jest wskazanie możliwości pełnego, funkcjonalnego wykorzystania KOB dla celów komunikacji z właścicielami (obiektywizm opracowań kompetentnych autorów) oraz z urzędami. Rezultatem jest zatem właściwe określenie danych do wyliczenia podatku od nieruchomości, rozliczania mediów, spełniania wymagań sanitarnych, pożarowych i innych. Książka Obiektu Budowlanego jest również zestawieniem niezbędnej, posiadanej (lub nie) dokumentacji prawnej, technicznej i administracyjnej obiektów. Ułatwia wobec tego prawidłową archiwizację i gospodarkę posiadaną dokumentacją. Zatem spełniamy oczekiwania właścicieli dokumentując zarządzanie wartością, oczekiwaniami, bezpieczeństwem i ryzykiem.
Głównym celem warsztatów jest przygotowanie uczestników do prowadzenia Książki Obiektu Budowlanego i dokonywania wpisów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi. Podczas szkolenia uczestnicy otrzymają odpowiedź na często nurtujące pytania pojawiające się przy prowadzeniu KOB i użytkowaniu obiektów budowlanych.
SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO
PROGRAM SZKOLENIA
1. Analiza zmian w Ustawie prawo budowlane
2. Ustalenie potrzeby prowadzenia KOB poprzez określenie charakteru naniesienia
3. Metodologia dokonywania wpisów w taki sposób, aby spełnić wymagania prawne a także praktyki stosowanej przez doświadczonych zarządców. Inna jest pragmatyka działania angielskich czy holenderskich zarządców, a inne nasze skażone nienajlepszymi zwyczajami doświadczenia
4. Ocena stopnia zużycia obiektów. Trudno mówić o wartości ekonomicznej obiektu bez określenia jej zmian w czasie. Zatem należy dokonać takiej analizy matematycznie i stricte technicznie - ćwiczenia praktyczne
5. Określenie zasad prawidłowego wykonywania protokołów kontroli okresowych - tyle jest warta kontrola okresowa na ile legalny i prawidłowy jest protokół pokontrolny
6. Analiza roli protokołów w procesie zarządzania ryzykiem i w trakcie likwidacji szkód
7. Ocena odpowiedzialności zarządcy lub administratora wobec organów Państwa w zakresie prowadzenia dokumentacji podstawowej. Zapoznamy się z propozycją racjonalnego prowadzenia dokumentacji eksploatacyjnej instalacji obiektowych
8. W trakcie zajęć uczestnicy poznają zasady dokonywania prawidłowych wpisów oraz zapoznają się z najczęściej spotykanymi w tym zakresie uwagami i zaleceniami Nadzoru Budowlanego oraz najczęściej występującymi problemami - ćwiczenia praktyczne
Witold Malinowski
Licencjonowany zarządca nieruchomości, praktyk z doświadczeniem w przeprowadzaniu kontroli w zakresie zarządczym i utrzymania technicznego różnorodnych obiektów, w tym o charakterze sieciowym. Zawodowo związany z zarządzaniem nieruchomościami komercyjnymi. Zaangażowany w działalność szkoleniową. Wykładowca problematyki związanej z zarządzeniem nieruchomościami a zwłaszcza utrzymania technicznego, prawidłowego prowadzenia dokumentacji obiektowej (w tym Książek Obiektu Budowlanego), rozliczania mediów oraz zapewnienia bezpieczeństwa. Prowadzący praktyki i liczne szkolenia zawodowe dla zarządców nieruchomości na terenie całego kraju.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl