(SENT) SYSTEM MONITOROWANIA DROGOWEGO I KOLEJOWEGO PRZEWOZU TOWARÓW ORAZ OBROTU PALIWAMI
zmiany w systemie SENT od 1 listopada 2024r. - zmiana katalogu towarów, których przewóz jest objęty systemem SENT
Oferujemy Państwu szkolenie, na którym szczegółowo zostaną przedstawione obowiązki przedsiębiorców wysyłających/odbierających towary wrażliwe, przewoźników oraz odbiorców tych towarów. Omówione zostaną zasady odpowiedzialności (zarówno administracyjnej jak i karnej) oraz prawidłowy sposób rejestracji zgłoszeń do systemu monitorowania drogowego przewozu towarów (SENT). Na szkoleniu zostaną omówione również zmiany zawarte w nowelizacjach przepisów, które miały miejsce np. nowe wyłączenia, nowe towary objęte monitorowaniem, system monitorowania kolejowych przewozów towarów oraz nowe obowiązki związane z koniecznością używania GPS. Przedstawione zostaną również naruszenia, za których niedopełnienie ustawodawca wskazał sankcje pieniężne oraz orzecznictwo sądów administracyjnych w zakresie monitorowania towarów. Od 22 lutego 2022 r. systemem SENT zostaną objęte dwie nowe grupy towarów tj. rozpuszczalniki i rozcieńczalniki o kodzie CN 3814 zawierające więcej niż 70% masy olejów ropy naftowej, inne niż towary objęte tą pozycją zawierające alkohol etylowy oraz odpady. System SENT obejmie towary, które są: przywożone do Polski oraz przemieszczane przez Polskę na podstawie przepisów rozporządzenia nr 1013/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie przemieszczania odpadów.
REKLAMACJE I DOCHODZENIE ROSZCZEŃ W PRZEWOZIE I SPEDYCJI
reklamacje w transporcie w przewozie krajowym, w przewozie międzynarodowym (konwencja CMR), w spedycji - szkolenie on-line z mecenasem Łukaszem Świderkiem
Zapraszamy Państwa na szkolenie dla działu spedycji podczas, którego nasz ekspert omówi praktyczne oraz prawne aspekty funkcjonowania spedycji i transportu krajowego oraz międzynarodowego. Na szkoleniu zostaną omówione kwestie związane z reklamacjami i dochodzeniem roszczeń.
PRAWIDŁOWE ZARZĄDZANIE OBROTEM PALETOWYM
Jak skutecznie kontrolować i minimalizować koszty obrotu paletami?
Pool otwarty EPAL w Polsce jest warty ponad 1 mld złotych i dotyczy 50 mln palet. Około 10 mln palet jest corocznie dokupowane przez uczestników tego poolu. Koszt zakupu palet to tylko jeden ze składników kosztów. Ilu menedżerów logistyki, finansów, controlingu zna szczegółowe koszty obrotu paletowego w własnej firmie? Ilu wie jak je obserwować, kontrolować i optymalizować? Rynek proponuje rozwiązania w oparciu o paletę jednorazową oraz palety wymienne: pool otwarty palet "białych" EPAL lub poole zamknięte "kolorowe" CHEP, LPR, IPP. Czy rozwiązania przez nas używane są najlepsze? Jak możemy zmniejszyć koszty własnej firmy w zakresie gospodarki paletowej? W czasie szkolenia pokazywane jest jak na każdym etapie wdrażać optymalizację obrotu paletowego oraz minimalizację start. Te dwa elementy dają efekt optymalizacji procesu.